”Kaikki on kunnossa” – Joel Pohjanpalo valmistautuu EM-kisoihin ilman loukkaantumishuolia

• Maajoukkueet

Yhdeksän maalia Huuhkajille urallaan iskenyt Pohjanpalo liittyi Huuhkaja-ryhmään maanantaina.

Joel Pohjanpalo liittyi EM-kisajoukkueeseen vaiheikkaan kauden jälkeen. Bundesliigan Union Berlinissä viime kauden lainalla viettäneen hyökkääjän kauteen mahtui maalien ja vahvojen otteiden lisäksi harmittava loukkaantuminen. Nations League -ottelussa Bulgariaa vastaan tullut nilkkavamma piti Pohjanpalon pitkään sivussa pelikentiltä.

- Kausi oli kaksijakoinen. Alku oli hyvä, välissä oli jonkun verran skeidaa ja loppu oli taas hyvä. Loukkaantuminen totta kai vaikeutti kautta siinä puolessa välissä, mutta onneksi pääsin takaisin kuntoon. Hetki meni vähän hakiessa, mutta loppukausi meni sitten onneksi hyvin.

Pohjanpalo oli loppukaudella suorastaan liekeissä. Huuhkaja-maalivahti Lukas Hradecky sai todistaa kärjen vahvaa virettä aitiopaikalta, kun Pohjanpalo osui emoseuraansa Bayer Leverkusenia vastaan.

- Kruununa oli hattutemppu Werder Bremeniä vastaan ja maali "Luken" taakse.

Huuhkajien kannattajat ehtivät jo pelästymään, kun Pohjanpalo ei pelannut kauden viimeisessä ottelussa polvivaivan takia. 26-vuotiaan pelaajan mukaan loukkaantuminen ei ollut vakava, mutta hän ei halunnut ottaa mitään riskejä EM-lopputurnausta silmällä pitäen.

- Jalassa ei sinänsä koskaan mitään hajonnut. Se vähän yliojentui, mutta mitään ei mennyt rikki. Siinä oli se vaara, että yleensä tuollaisen jälkeen polvi ei ole sataprosenttisessa kunnossa ja loukkaantumisriski isompaan polviongelmaan on paljon suurempi. Sen takia sitä oli turha lähteä riskeeraamaan. Nyt kaikki on kunnossa ja pystyn valmistautumaan EM-kisoihin rauhassa ilman mitään pelkoa.

Bundesligassa maaleja syntyi lopulta kuusi kappaletta 20 ottelussa ja Union Berlin sijoittui hienosti seitsemänneksi. Päätös lähteä lainalle ”Die Eisernenin” riveihin oli oikea.

- Koronatilanne vaikeutti paljon asioita, ja ilman sitä olisi ollut varmaan paljon enemmänkin vaihtoehtoja. Mutta Union oli loppujen lopuksi ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Kuusi maalia on ihan ok saavutus, varsinkin kun oli tuo loukkaantuminen. Totta kai olisi toivonut enemmän maaleja, mutta se oli ehkä lopulta se oikea ja riittävä määrä. Ensi kaudella yritetään sitten kasvattaa sitä.

Tulevaisuudestaan Pohjanpalo on vielä vaitelias – Helsingissä syntyneen pelaajan katse on tällä hetkellä täysin Huuhkajissa ja 12.6. käynnistyvissä EM-kisoissa

- Tämä kausi vei minua paljon eteenpäin. Nyt keskitytään täysin EM-kisoihin ja yritetään pysyä terveenä. Kisojen jälkeen on snadi loma, katsotaan sitten, miten ensi kaudella jatkuu. Tässä on vuosi vielä vuosi sopimusta jäljellä Leverkusenin kanssa. Katsotaan, jatkuuko siellä vai muualla.

”Jolle” kertoo kisakuumeen olevan jatkuvassa kasvussa.

- Onhan tätä odotettu kuin kuuta nousevaa. Pari päivää olen mukana ollut, kyllä tässä alkaa tunnelma nousta. Ei sitä vielä ole ehkä tajunnut, että EM-kisat alkaa tuossa ihan parin viikon päästä. Eiköhän se tässä ala valjeta viikon aikana. Odotan vaan, että pääsisin takaisin kentälle ja pelaamaan EM-kisoissa Suomen lippu rinnassa.

Pohjanpalo ja Huuhkajat kohtaavat Olympiastadionilla Viron EM-kisoihin valmistavassa maaottelussa perjantaina 4.6. klo 19.00. Viro-ottelua voi seurata Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun tai V sport jalkapallo -kanavan kautta. Viaplayn kautta otteluita voi seurata maksutta, mutta katselu vaatii rekisteröitymisen palveluun. Lue lisää >>

• Huuhkajat