Kahdelle FC Lahden pelaajalle lisäpelikieltoa

• Jalkapallosarjat

Kurinpitovaliokunta on käsitellyt 22.8. pelatun Veikkausliigan ottelun Ilves – FC Lahti tapahtumia.

Valiokunnan saaman erotuomariraportin mukaan ottelun erotuomari poisti FC Lahden pelaaja Dimitry Imbongon kentältä tämän lyötyä Ilveksen pelaajia Diogo Tomasia ja Joona Veteliä pään alueelle.

Kurinpitovaliokunta katsoo erotuomariraporttien sekä FC Lahden vastineen liitteenä olleen ottelutallenteen perusteella näytetyksi, että Imbongo on käyttäytynyt väkivaltaisesti lyömällä vastustajan pelaajia.

Lisäksi Ilves on tehnyt kurinpitovaliokunnalle ilmoituksen ja pyytää ilmoituksessaan tutkimaan ottelutilanteen, jossa FC Lahden Jean-Christophe Coubronne puskee päällään vastustajaa päähän maalialueella. Kurinpitovaliokunta piti ilmeisenä, etteivät ottelun erotuomarit ole havainneet Coubronnen tekoa eivätkä tästä syystä antaneet tapahtuneesta rangaistusta. Kurinpitovaliokunnan näkemyksen mukaan väkivallan kitkeminen jalkapallokentiltä ja pääsarjasta täyttää painavan syyn kriteerin ja ilmoitus voidaan ottaa käsiteltäväksi painavasta syystä.

Kurinpitovaliokunta katsoo lisäksi ottelutallenteelta näytetyksi, että Coubronne on hakeutunut itse tilanteeseen ja selvällä liikkeellään lyönyt päällään Ilveksen pelaajaa kasvojen alueelle.

FC Lahden pelaaja Dimitry Imbongolle määrätään lisäpelikieltoa kaksi (2) ottelua kentältäpoistosta seuranneen kahden ottelun pelikiellon lisäksi.

FC Lahden pelaaja Jean-Christophe Coubronnelle määrätään pelikieltoa kolme (3) ottelua.

• Veikkausliiga