KaDy aloittaa europelinsä Virossa

• Futsal

(Kuva: KaDy vs. Sandefjord Futsal, Mestareiden liigan Preliminary Round, 2018)

Hallitseva Suomen mestari Kampuksen Dynamo aloittaa europelitaipaleensa Virossa. UEFA Futsal Champions Leaguen aloittavien Preliminary Round -turnausten joukkueet arvottiin torstaina Sveitsin Nyonissa. KaDy sijoitettiin A-lohkoon, jossa pelaavat isäntien eli SMS Viimsin lisäksi myös Ranskan mestari Toulon Elite ja KF Tirana Albaniasta. Turnaus pelataan 27.8.-1.9.2019.

Lohkovoittaja etenee Main Roundille. Mikäli KaDy tässsä onnistuu, ottelut jatkuvat Valko-Venäjällä, jossa vastassa ovat FC Stalitsa Minsk, kosovolainen FC Liburn ja G-lohkon voittaja.

KaDyn kapteeni Mikko Kytölä pohtii arpaonnea seuran sivuilla:

- Preliminary-kierroksen lohko on erittäin kinkkinen meille. Isoin syy siihen on se, että saimme mukaan kakkoskorin todennäköisesti vahvimman joukkueen eli Ranskan mestarin Toulon Elite Futsalin. Albanian joukkueella on puolestaan paljon kokemusta tästä kilpailusta, ja Viron Viimsi varmasti antaa isäntänä vastuksen kaikille, vaikka onkin ns.heikoin sijoitettu.

- Toisaalta jos onnistumme voittamaan lohkon ja etenemään Main Roundille Valko-Venäjälle, on meillä siellä mahdollisuudet edetä jopa Elite Roundille asti. Oletan että Kosovon ja Valko-Venäjän mestareiden lisäksi kohtaisimme siellä Hollannin Hovocubon.

- Preliminarylla etumme on toki, ettei matkustusta tule kovin paljon.

- Lähdemme voittamaan pelejä valmistautumalla niin hyvin kuin mahdollista. Joukkuetta ei ole julkistettu vielä, mutta sanomattakin on selvää että vaihtuvuus on jälleen kerran suurta. Näin ollen aloitamme jälleen uudesta lähtöruudusta, ja siksi meillä on edessä paljon töitä seuraavan puolentoista kuukauden aikana.

Kaikki lohkot joukkueineen löytyvät Uefan sivuilta.

KaDyn uutinen löytyy täältä.

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Samu Kytölä
Palaute: samu.kytola(ät)futsal.fi; p. 041 437 8041