Kaakon syyskokous yksimielinen

• Seuratoiminta

Kaakkois-Suomen piirin syyskokous pidettiin tiistaina 27.11.2018

Lappeenrantaan kokoontuneet Kaakkois-Suomen piirin seurat olivat kovin yksimielisiä käsitellessään asioita piirin sääntömääräisessä syyskokouksessa.

Kokouksen aluksi Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande (kuvassa) esitteli seuraväelle Seurojen Palloliitto-uudistusta, sen aikatauluja ja tämän hetkistä tilannetta sekä vastaili seurojen edustajien uudistukseen liittyviin kysymyksiin.

Itse kokousasioissa piirihallituksen erovuoroiset jäsenet Juha Nieminen, Sami Sahala, Teppo Viitikko ja Jukka Vilkki valittiin kaikki jatkamaan edelleen tehtävissään. Ainut henkilömuutos tuli Vilkin varajäsenen kohdalla, kun uudeksi varajäseneksi valittiin Jukka Mustonen Kotkasta.

Yksimielisesti hyväksyttiin myös esitelty Itäisen alueen yhteinen toimintasuunnitelma sekä piirin oma talousarvio, jonka kokonaisvarainkäyttö on n. 532 000 euroa ja arvioitu tulos lievästi tappiollinen.

Kokoukseen osallistuneet seurojen edustajat myös valtuuttivat piirihallituksen valmistelemaan Seurojen Palloliitto-uudistuksen mukaista liikkeenluovutusta Suomen Palloliitolle alkusyksystä 2019. Päätöksen mukaisesti piirin kevätkokoukseen tuodaan käsittelyyn yhdistyksen sääntömuutos, joissa piiri suunnitelmien mukaan muutetaan kannatusyhdistykseksi ja piirin nykymuotoinen toiminta lakkaa liikkeenluovutuksessa sovitussa aikataulussa.

• Kaakkois-Suomi