Juniorit pääosassa KeuPan sinettijuhlissa

Tuore sinettiseura Keuruun Pallo ry juhli sinettiään väellä ja voimalla pelikauden päätteeksi lokakuussa. Pääosissa juhlassa loistivat KeuPan junnupelaajat, jotka palkittiin tapahtumassa.

- 17 joukkuetta, 250 pelaajaa, 300 peliä, 500 maalia ja 1000 harjoitusta, esitteli seuran puheenjohtaja Tapani Paasu lyhyesti ja ytimekkäästi KeuPan kuluneen kauden saavutuksia.

Saavutuksista kauaskantoisin, sinettiseuraksi pääsy, on ollut KeuPan tähtäimessä kaksi vuotta. Seurassa on nimittäin toimittu jo parikymmentä vuotta sinettiseuran periaattein.

- Suurin työ tässä parin vuoden aikana on ollut laittaa nämä jo meillä käytössä olleet asiat pakettiin ja kirjalliseen muotoon. Sinettiseura merkitsee myös sitä, että KeuPa on nyt asettanut itsensä alttiiksi entistä tarkempaan tarkasteluun, totesivat seuran valmennuspäällikkö Olli-Pekka Mäkelä sekä Tapani Paasu.

Sinettiseuratunnuksen KeuPalle luovuttivat Suomen Palloliiton Kaikki pelaa -päällikkö Timo Huttunen ja Keski-Suomen piirin nuorisopäällikkö Timo Hämäläinen. KeuPa on toinen jalkapallon sinettiseura Keski-Suomessa.

Iivareista mammoihin

Riemukkaimmat tuuletukset niin kauden päättäjäisissä kuin kesän peleissä nähtiin ehkä seuran pienimpien, Iivareiden, joukossa. Kesän aikana Iivareiden harjoituksiin osallistui kaikkiaan 31 lasta ja kentän laidalla kuulumisia vaihtoi toinen mokoma vanhempia.

Myös muissa ikäluokissa jalkapallon viehätys on ollut vahvaa, jopa niin, että äideille on perustettu oma joukkue. Keuruulla on nyt pelattu ensimmäinen kesä Mammafutista. Joka keskiviikko - satoi tai paistoi - kentälle saapui toistakymmentä futismammaa, joita huvittaa harjoitella ja pelata yhdessä.

Monille mammoille treeni on ollut mukava irtiotto töistä ja kotiaskareista. Jos sitten perheen pienimmäiset on ollut otettava kentälle mukaan, ei se ole mammojen menoa haitannut. Hauskan harjoittelujakson päätteeksi mammat kävivät turnauksessa, ja rentouttavaa toimintaa ”aikuisille naisille” aiotaan jatkaa salissa talvella ja tietysti viheriöllä ensi kesänä.

Mammafutiksen kaltainen toiminta palvelee sitä tärkeää taustajoukkoa, niin äitejä kuin isiäkin, joka on KeuPan 200 juniorin tukena harjoituksissa, pelireissuilla ja varainhankinnassa. Tällaista toimintaa seura aikoo jatkossakin kehitellä, juniori- ja edustusjoukkueita tietenkään unohtamatta.Tavoitteena on myös saada yhä enemmän tyttöjä hienon lajin pariin. Nykyisin KeuPassa on kaksi tyttöjen junnujoukkuetta sekä naisten joukkue. - Tulevaisuudessa myös tytöille on oma joukkue jokaisessa ikäluokassa, näkee Olli-Pekka Mäkelä.

Teksti: Eija Ruoho