Junioreiden SM-sarjat huipentuivat viikonloppuna

A- ja B-poikien sekä B-tyttöjen SM-sarjan viimeiset kierrokset pelattiin viikonloppuna jännittävissä tunnelmissa. Yksikään joukkue ei ollut varmistanut mitalinsa väriä ennen viikonloppua.

A-poikien Suomen mestaruuden voitti Kuusysi, joka viimeisellä kierroksella voitti Jazzin ja varmisti näin mestaruutensa. Lahti otti kaksoisvoiton A-pojissa, sillä Reipas otti sarjassa hopeiset mitalit. Kolmanneksi tuli Ilves.

B-pojissa saatiin yllätysmestari. VJS aloitti kautensa Ykkösessä, nousi syksyksi SM-sarjaan, jossa ei hävinnyt otteluakaan ja voitti mestaruuden. Viimeisen kierroksen ottelu PK-35 vastaan oli VJS:ltä hermostunutta peliä pokaalin kiilto silmissä, mutta VJS onnistui silti voittamaan ottelun 0 - 1 ja varmisti näin historiansa ensimmäisen juniorimestaruuden. HJK voitti keväällä kaikki ottelunsa, mutta syksy hyydytti hiukan tahtia ja HJK jäi toiseksi. Pronssit nappasi KPV-j.

B-tyttöjen mestaruus meni Turkuun TPS:lle, joka ei hävinnyt yhtään ottelua koko kautena. Toiseksi kiilasi FC Espoo ennen Puistolan Urheilijoita, joka viimeisessä ottelussaan voitti IlvesPallon 0 - 2 ja varmisti näin pronssimitalit.

Kaikkien sarjojen tulokset ja sarjataulukot löydät osoitteesta http://www.palloliitto.fi/kilpailu/tulospalvelu/.