Julia Säppi ja ONS sopimukseen

• Jalkapallosarjat

ONS on tehnyt kauden 2018 kattavan sopimuksen Julia Säpin kanssa.

Säppi on 22-vuotias keskikenttäpelaaja, jolta löytyy Naisten Liiga -kokemusta neljän vuoden ajalta – viimeksi TiPS:in paidassa vuonna 2016. Koska viime kausi meni kuntoutumisessa, Säppi halusi hakea lisää vauhtia pelaajauralleen pohjoisesta.

Aluksi Säppiä jännitti tulla ONS:in riveihin.

– Jännitti tosi paljon, mutta minut on otettu hyvin vastaan. Joukkue ja valmennus vaikuttavat oikein hyvältä. Viime kausi meni loukkaantumisista kuntoutuessa, joten pelihalut ovat tosi kovat, Säppi toteaa ONS:n sivuilla.

Päävalmentaja Kari Koivikko pitää Säpin vahvuuksina hyvää havainnointia, ensimmäistä kosketusta sekä liikkumista niin pallollisena kuin pallottomanakin.

– On mukava saada Julia joukkueeseen, sillä talven aikana joukkueemme harjoitusrinki on ollut kapea ja edelleen pelaajia on sivussa loukkaantumisien vuoksi. Pidän tärkeänä, että pelipaikoille tulee tervettä kilpailua. Julia on osoittanut viikon aikana, että hän pystyy haastaman nykyisen aloituskokoonpanon kunhan saavuttaa 100-prosenttisen pelikunnon. Julia on tottunut koviin peleihin jo nuorisomaajoukkueaikoina sekä Naisten Liigassa. Jokaisessa harjoituksessa hän pääsee paremmin kiinni joukkueemme pelitapaan.

• ONS