Jukka Kytölä urheilutoimittajien valinta vuoden pelaajaksi 2018

• Futsal

Urheilutoimittajien Liitto julkisti tammikuussa perinteiset valintansa lajien parhaiksi urheilijoiksi Suomessa vuonna 2018. Futsalin osalta toimittajien valinta osui toistamiseen perättäin Jukka Kytölään. Maajoukkueessa ykkösketjun pohjapelaajana kauan pelannut Kytölä voitti ensimmäisen Suomen mestaruutensa keväällä 2018 Kampuksen Dynamon riveissä; kesällä hän siirtyi Italian Serie A2-seura Mantova Calcio a 5:een.

(pääkuva: Sami Virtanen)

(kuva: Jussi Eskola)

Urheilutoimittajien Liitto julkisti tammikuussa valintansa lajien parhaiksi urheilijoiksi Suomessa vuonna 2018. Parhaaksi futsalinpelaajaksi urheilutoimittajat valitsivat toistamiseen perättäin Jukka Kytölän. Maajoukkueessa ykkösketjun pohjapelaajana kauan pelannut 30-vuotias Kytölä pelasi Jyväskylässä Kampuksen Dynamossa vuodet 2005–2013 sekä 2014–2018. Hän saavutti ensimmäisen Suomen mestaruutensa keväällä 2018 KaDyssa; kesällä hän siirtyi kolmannen kerran ammattilaiseksi Italiaan. Kytölän nykyinen osoite on Serie A2-seura Mantova Calcio a 5, jonne häntä joulukuussa seurasi myös Miika Hosio.

- "Kalenterivuosi 2018 on varmastikin urani toistaiseksi merkittävin vuosi futsal-kentillä ja tunnen eläväni parhaita vuosia futsal-pelaajana", toteaa Kytölä KaDy:n nettisivujen haastattelussa.

- "Minulle saavutuksia tärkeämpää on kuitenkin päivittäinen työnteko kentällä, ammattimainen suhtautuminen lajiin sekä halu kehittyä entistä kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi yrityksen ja erehdyksen kautta. Futsal on itselleni elämäntapa ja haluan etsiä omia rajojani myös Suomen ulkopuolella", sanoo Kytölä.

Koko haastattelu ja Kampuksen Dynamon uutinen täällä.

Urheilutoimittajien vuoden valinnat täällä.

Palloliiton uutinen Kytölän valinnasta vuoden 2017 pelaajaksi täällä.

• futsal
  • Futsal-Liiga