Joonas Sarelius ja Mariet Louhento jatkavat Kansallisen Liigan puheenjohtajina

• Jalkapallosarjat

Kansallisen Liigan seurojen muodostama yhdistys valitsi syyskokouksessaan 9. joulukuuta keskuudestaan uuden hallituksen ja puheenjohtajan. Vuoden 2021 ensimmäisessä kokouksessa 21. tammikuuta uusi hallitus valitsi keskuudestaan varapuheenjohtajan. Liigan puheenjohtajisto jatkaa samana, kun puheenjohtajaksi valittiin Joonas Sarelius (HJK) ja varapuheenjohtajaksi Mariet Louhento (FC Honka).

Kulunut vuosi loi pohjaa tulevaan

Hallituksen työn tavoitteena on edistää pääsarjatason jalkapallon kehittymistä ja kaupallistumista hyväksytyn strategian mukaisesti sekä lisää seurojen välistä yhteistyötä korkeimmalla sarjatasolla. Entiselle Naisten Liigalle luotiin syksyllä 2019 ”Modernia huippu-urheilua” -strategia vuosille 2020-2023.

Sarjan strategiset painopisteet ovat:

1) identiteetin vahvistaminen markkinoinnin ja viestinnän keinoin
2) pitkäjänteisten kumppanuuksien rakentaminen
3) urheilun arjen vahvistaminen
4) ammattimaisten seuraorganisaatioiden kehittäminen

Kansallisen Liigan hallitus ohjaa strategian toimeenpanoa, joista vuonna 2020 näkyvimmin olivat esillä keväällä tehty nimi- ja identiteettiuudistus sekä yhteistyökumppanuudet Subwayn ja Nelonen Median kanssa. Kausi 2020 loi vahvan pohjan tulevaan, mistä osoituksena mm. 34 % kasvu sarjan jatkuvassa medianäkyvyydessä.

– Vuonna 2019 luotu strategia antaa meille vahvat suuntaviivat tulevaan kehitykseen. Mennyt vuosi oli haastava ja koronaviruksen sävyttämä, mutta Kansallinen Liiga on ottanut toiminnassaan isoja askelia eteenpäin. Heidi Pihlaja on tehnyt valtavan työmäärän tämän eteen, hallituksen puheenjohtajana jatkava Joonas Sarelius sanoo.

Juhlavuonna katseet tulevaan

Alkavalla kaudella naisten pääsarja täyttää 50 vuotta. Juhlavuosi tulee näkymään monin tavoin vuoden aikana. Samalla Kansallisen Liigan tekemisessä katse on jo kohti seuraavaa 50 vuotta.

– Edessä on hieno juhlavuosi, minkä ohella systemaattinen työ jatkuu eteenpäin – kohti visiotamme modernista huippu-urheilusta. On ilo ja kunnia jatkaa puheenjohtajana ja työskennellä yhdessä aktiivisen hallituksen kanssa, Sarelius päättää.

Hallituksen edustajat 2021:

HJK: Joonas Sarelius, huippuvaiheen päällikkö