JJK:lle paluumuuttaja

• Jalkapallosarjat

Jasin Abahassine tekee paluun kettupaitaan. JJK on solminut 28 vuotta kesäkuun alussa täyttäneen hyökkääjän kanssa loppukauden kestävän sopimuksen. Mitä luultavimmin Abahassine nähdään kokoonpanossa jo huomenna, tiistai-iltana, kun JJK saa Harjulle vieraakseen sarjakärki KPV:n Kokkolasta.

Abahassinen sopimus on JJK:n valmennusjohdolle enemmän kuin mieluinen uutinen.

- Kun Jaska pääsee sataprosenttiseen kuntoon, hän voi olla Suomen top5-hyökkääjiä. Hänellä on kaikki tarvittavat ominaisuudet kärkipelaajan paikalle. Ennen kaikkea Abahassine on vahva, monipuolinen ja fiksu pelaaja, hehkuttaa JJK:n päävalmentajakaksikosta Mikko Manninen seuran sivuilla.

Monipuolisuutensa ansiosta Abahassine tarjoaa paljon vaihtoehtoja JJK:n hyökkäyspelaamiseen. Hän voi kärkipelaajan tontin lisäksi pelata 10-paikalla tai laiturina.

- Jaska on myös persoonan puolesta todella iso apu joukkueeseen. Hän tuo positiivisuutta koppiin. Lisäksi hän on tyyppi, joka haluaa voittaa jokaisen tilanteen niin harjoituksissa kuin otteluissa, Manninen korostaa.

Marokkolais-suomalainen Abahassine liittyi JJK:n edustusjoukkueeseen ensimmäisen kerran talvella 2014. Pari edellistä kautta ovat menneet piloille loukkaantumisten vuoksi. Niinpä Abahassine pelasi viime kaudella Veikkausliigassa vain kaksi ottelua. Nyt Abahassine on ollut mukana JJK:n treenivahvuudessa jo parisen kuukautta, mutta toipumista täyteen kuntoon ja sopimusuutisen julkistamista on odotettu maltilla.

- Tulin harjoituksiin sillä mielellä, että testataan kestävätkö paikat. Alun perinkin oli tarkoituksena, että sopimus JJK:n kanssa solmitaan sitten, jos näyttää siltä, että pääsen pelikuntoon, Abahassine itse kertoo.

Abahassine on JJK:n kasvatti, sillä hän kävi läpi seuran kaikki juniori-ikäluokat. Aikuistasolla hän pelasi FC Blackbirdissä Kolmosta sekä FC Vaajakosken riveissä Kakkosta ennen JJK:n edustusjoukkueeseen liittymistä kaudeksi 2014.

- Paljon on kopissa uusia naamoja, joten nimiä opetellessa menee tämä alku. No, on siellä tuttujakin, mies naureskelee.

Ykkösen alkukausi JJK:n kokemattomalta joukkueelta on mennyt pisteiden valossa heikosti. Tiukat ottelut ovat kääntyneet turhan usein vastustajan riemuksi.

- Hyviä äijä ovat kaikki, joten kyllä tämä voitokkaaksi varmasti kääntyy, Abahassine uskoo.

JJK:lla on edessään kolmen kotiottelun putki, sillä tiistai-iltana vieraaksi saapuu siis KPV Kokkolasta. Perjantaina 29. kesäkuuta Harjulla vierailee HJK:n nuorekas reservijoukkue Klubi 04 ja keskiviikkona 4. heinäkuuta FF Jaro Pietarsaaresta.

• JJK