Jeppe Højfeldt Suomen valmentajaksi FIFA eNations Cupiin

• Maajoukkueet

Suomen e-maajoukkue saa tanskalaisvalmentajasta maailmanluokan vahvistuksen ennen tulevia eNations Cup -karsintoja.

Tanskalainen Jeppe Højfeldt, 23, on nimetty Suomen valmentajaksi tuleviin FIFA eNations Cup -karsintoihin. Højfeldt on toiminut useamman vuoden päävalmentajana Tanskan eSuperligassa, minkä lisäksi hänellä on laajaa kansainvälistä kokemusta nuorten pelaajien valmentamisesta muun muassa Tanskasta, Norjasta, Ruotsista ja Bulgariasta.

Højfeldt on aiemmin toiminut muun muassa FIFA-sensaatio Anders Vejrgangin henkilökohtaisena valmentajana. Vejrgangin lisäksi hän on työskennellyt yli 150 pelaajan kanssa ja saavuttanut vakuuttavia tuloksia ammattilaisturnauksissa ja Weekend Leaguessa. Højfeldt on auttanut pelaajia kehittämään pelitaitojaan, vahvistamaan psyykkisiä kykyjään ja optimoimaan heidän harjoitusaikataulujaan.

- Jeppe valikoitui valmentajaksi, koska halusimme tehtävään ammattilaisen tuomaan objektiivista ulkopuolista näkemystä. Hänellä on kovat näytöt uusien talenttien löytämisessä sekä tukemisessa ja luotamme, että hän pystyy valmistamaan pelaajamme hyvin tuleviin karsintoihin, Palloliiton jäsenpalvelupäällikkö Taneli Sopanen kommentoi.

Højfeldtin sopimus kattaa eNations Cup -karsinnat. Sopimuksessa on myös optio jatkosta, mikäli Suomi etenee lopputurnaukseen.

- Olen todella iloinen ja ylpeä saadessani tämän mahdollisuuden. Olen työskennellyt ammattilaispelaajien kanssa ympäri maailmaa, mutta tämä on ehdottomasti suurin tilaisuuteni urallani, Højfeldt iloitsee.

- Haluan tehdä parhaani varmistaakseni, että tästä joukkueesta tulee vahvin, mitä Suomella on ikinä ollut. Kaikilla mukanaolevilla on korkeat odotukset. Valmentajana olen omistautunut ja ahkera ja odotan samaa myös pelaajilta.

Højfeldtin toimenkuvaan tulee kuulumaan maaottelutapahtumien lisäksi vastustajajoukkueiden tarkkailu, otteluihin ja leireihin valmistautuminen sekä valittujen pelaajien henkilökohtainen valmennus. Højfeldtin lisäksi joukkueenjohtoa on vahvistettu palkkamalla Markus "MakezCR" Moilanen mukaan ryhmään toukokuun ajaksi. Maajoukkueen entinen vakiokasvo toimii joukkueenjohtajan roolissa Højfeldtin apuna.

Euroopan eNations Cupin karsinnat pelataan 20-23. toukokuuta ja Suomen lisäksi 29 maata kamppailevat 11 jatkopaikasta. Lopputurnaus pelataan Kööpenhaminassa 20.-22. elokuuta.

• eUrheilu