Jarolle uusia pelaajasopimuksia ja muutoksia organisaatioon

• Jalkapallosarjat

FF Jarolla on koossa seitsemän sopimusta ensi kaudeksi. Seuraa sekä kentällä että toimistossa palvellut Jonas Emet ei sen sijaan jatka enää seuran riveissä.

Sunnuntaina 20.10 pelataan kauden viimeinen ottelu. Siitä ottelusta tulee myös Jonas Emetin viimeinen Jaro-paidassa. Samalla Emet myös lopettaa työnsä Ab Liga Jaron myyntipäällikkönä.

- Ensinnäkin haluan kiittää seuraa ja kaikkia sen ympärillä, jotka ovat mahdollistaneet sen, että olen saanut kokea niin paljon näiden vuosien aikana. Vastoinkäymisiä on totta kai myös ollut, mutta näistä vuosista jää paljon hyviä muistoja.

- Olen kiitollinen myös siitä, että sain mahdollisuuden työskennellä seurassa myös kentän ulkopuolella. Vaikkakin sitä kesti vain kahden vuoden ajan, olen iloinen, että sain tehdä työtä, joka oli mielenkiintoista ja opettavaista, Emet kertoo Jaron sivuilla.

Samalla Jaro kertoo Joni Remesahon tehneen jatkosopimuksen seuran kanssa. Sopimus kattaa seuraavan kauden. Pelaamisen lisäksi Remesaho tulee myös työskentelemään Jaron myyntipäällikkönä.

- On hienoa, että pääsimme yhteisymmärrykseen pelaajasopimuksesta jo tässä vaiheessa ja toivon, että se motivoi myös muista jatkamaan sitä työtä, jota tänä vuonna olemme tehneet. Työ Jaron toimistossa sopii erinomaisesti pelaamisen ohelle. Valmistuin kesällä insinööriksi ja siitä syystä tämä on minulle sopiva askel eteenpäin, Remesaho sanoo.

Myös Niklas Käcko on tyytyväinen Remesahon jatkosopimuksesta.

- Joni on ollut yksi avainpelaajiamme tällä kaudella ja hän on myös oma kasvatti, joka on kesän aikana kehittynyt paljon. Harhautuksillaan ja luovuudellaan hän on alituisena riesana vastustajille. Hän on myös kunnianhimoinen ja tekee aina parhaansa kentällä, sanoo Käcko Remeashosta, joka on tällä kaudella pelannut 21 ottelussa Jaron paidassa.

Muutokset toimistossa tarkoittavat sitä, että Fredrik Haga tulee olemaan yhä enemmän mukana neuvotteluissa yhteistyökumppaneiden kanssa.

- Tulen auttamaan sponsorineuvotteluissa, koska ne ovat joskus liian iso taakka vain yhden henkilön kannettavaksi.

- Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, että Joni aloittaa työt toimistolla. Jonas on jo pidemmän aikaa antanut ymmärtää, että hän kaipaa muutosta ja olemme totta kai kartoittaneet eri vaihtoehtoja. Halusimme löytää jonkun, jolla on hiukan vastaava profiili, mutta emme uskoneet löytävämme jonkun, jolla on Jaro-tausta ja on vieläpä kaksikielinen. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun.

Haga haluaa myös muistuttaa nyt seuran jättävän Jonas Emetin suuresta merkityksestä seuralle.

- Jonas on ollut mukana pitkään ja antanut seuralle todella paljon. Tavallaan Jonas on osa Jaroa. Toivotamme hänelle onnea jatkoon ja toivomme totta kai, että hän jossain vaiheessa vielä palaa Jaroon, Haga päättää.

Myös Axel Vidjeskog on päättänyt tehdä jatkosopimuksen Jaron kanssa kaudelle 2020. Tällä kaudella Vidjeskog on pelannut 19 ottelua, joissa hän on tehnyt neljä maalia.

Vidjeskogin ja Remesahon lisäksi myös Severi Kähkösellä, Jusa Ihalaisella, Anthony Olusanyalla, Samuel Uusitalolla ja Emil Öhbergillä on sopimukset tulevasta kaudesta.

Kauden viimeinen ottelu pelataan sunnuntaina 20.10 klo. 14.00 kun AC Kajaani vierailee Pietarsaaressa. Silloin Jaro-perheellä on mahdollisuus antaa Jonas Emetille sellaiset jäähyväiset, jotka hän ansaitsee pitkästä urastaan seurassa.

• FF Jaro