Jaro taipui SJK:lle

• Jalkapallosarjat

FF Jaro ja SJK pelasivat vauhdikkaan harjoitusottelun. Ottelun kaikki kolme maalia nähtiin avauspuoliajalla ja ottelu päättyi SJK:n voittoon lukemin 1-2 (1-2).

Ottelun avausmaali nähtiin heti toisella minuutilla. Kevin Lamidi antoi keskialueella harhasyötön, jonka Jeremias Streng poimi itselleen. Streng pääsi kuljettamaan kohti Jaron puolustuslinjaa harhauttaen pari pelaajaa ja pääsi laukomaan hyvästä paikasta. Jaron maalia vartioinut Ville Seppä aavisti tilanteessa, mutta väärään suuntaan ja Strengin laukaus painui alakulmaan ja tilanne oli 0-1.

Jaro oli todella lähellä tasoitusta kuudennella minuutilla, kun Axel Vidjeskog sai pallon itselleen rangaistusalueen ulkopuolella ja laukoi tulisesti, mutta pallo kimposi tolpasta takaisin kentälle.

Reilun 20 minuutin pelin jälkeen Vidjeskog ohitti keskialueella taitavalla kosketuksella vastustajan ja Jaro pääsi erinomaiseen hyökkäykseen. Vidjeskog kuljetti kohti SJK:n puolustuslinjaa ja syötti lopulta viereen Jim Myrevikille. Myrevik antoi matalan syötön maalin eteen, johon Mihkel Aksalu ei ylettänyt, mutta Egor Denisov ei saanut liu’uttua palloa maaliin.

Viisi minuuttia myöhemmin pallo oli toistamiseen Jaron maalissa. SJK sai vapaapotkun noin 25 metristä, jonka Maximo Tolonen laukauksen sijaan syötti viereen, eikä Jaro ollut ollenkaan valmiina seuraavaan keskitykseen ja Streng sai puskea muutamasta metristä kaikessa rauhassa verkon perukoille.

Jaro tuli maalin päähän 33. minuutilla. Myrevik ja Vidjeskog taistelivat pallon itselleen päätyrajan tuntumassa ja erinomaisen avauspuoliajan pelannut Vidjeskog sai pienessä tilassa jalkansa vapaaksi ja syötti pallon maalin eteen Denisoville, jolla oli helppo työ siirtää pallo tyhjään maaliin ja tilanne oli 1-2.

Ensimmäinen puoliaika oli vauhdista peliä, jossa nähtiin paljon kaksinkamppailuja ja taklauksia. Jaro oli vielä kertaalleen lähellä tasoitusta, kun Walter Mooren vapaapotku tuli tarkasti Remesaholle, mutta tämä ei osunut kunnolla palloon. SJK sai kertaalleen pallon maaliin kulmapotkusta, mutta tilanne liputettiin paitsioksi. Tauolle lähdettiin SJK:n johtaessa 1-2.

Toisen puoliajan alku mentiin SJK:n hienoisessa hallinnassa ja vieraat saivat pari kertaa pelattua pallon melko vaarallisesti Jaron puolustuslinjan taakse. Seppä kuitenkin hoiti tilanteet oikea-aikaisilla vastaantuloilla.

Toinen puoliaika oli avausjaksoa selvästi sekavampaa, eikä kummassakaan päässä nähty jakson alkupuolella todellisia maalintekopaikkoja. Molemmat joukkueet tekivät myös paljon vaihtoja, jotka osaltaan vaikuttivat peliin.

Jaro oli kuitenkin lähellä tulla tasoihin parikymmentä minuuttia ennen loppua, kun Pavle Milosavljevic pääsi puskemaan Mooren kulmapotkusta, mutta pallo meni puolisen metriä takatolpan ohi.

Jaro sai vielä pari minuuttia ennen loppua paikan tasoitukseen, kun näkyvästi keskialueella uurastanut Jaakko Alasuutari laukoi vapaapotkun vain aavistuksen ohi.

Lisää maaleja ei ottelussa enää nähty, vaan kamppailu päättyi SJK:n voittoon lukemin 1-2.

FF Jaron päävalmentaja Niklas Käcko oli tyytyväinen ottelun antiin.

- Me pääsimme hyvin peliin mukaan SJK:n avausmaalin jälkeen ja pääsimme harjoittelemaan niitä asioita, joita oli tarkoituskin. Toisella puoliajalla hyökkäyksemme oli liian lyhyitä ja se teki pelistämme vaikeampaa. Me myös väsyimme loppua kohti, mutta meidän pelitapamme on kuluttava ja on ihan luonnollista, että tammikuussa pelaajat vielä väsyvät ottelun lopussa, Käcko kommentoi Jaron sivuilla.

Ottelu antoi Käckolla myös paremman kuvan testipelaajista.

- Jaakko Alasuutari kiinnostaa meitä ehdottomasti. Kevin Lamidi on mennyt näiden kahden viikon aikana paljon eteenpäin ja hän on ihan eri pelaaja kuin tullessaan, mutta hänen kohdallaan kyse on siitä, riittääkö se. Vaikea vielä sanoa, mitä Lamidin kanssa tulee tapahtumaan. Egor Denisov puolestaan on hyvä pelaaja. Voisi olla hyvä saada hänet organisaatioon pidemmäksi aikaa, mutta on eri asia onko meillä siihen mahdollisuutta. Denisov on enemmänkin kehityspelaaja ja me etsimme ykkössentteriä. Walter Moore oli oma itsensä. Hän ei ole varsinaisesti testipelaaja, vaan hänen kohdallaan tiedän tarkkaan mitä saan, Käcko kuvaili testipelaajia.

Seuraavaksi Jarolla alkaa Suomen Cupin lohkovaihe ja avausottelussa Jaro kohtaa vierasottelussa Musan Salaman. Ottelu pelataan lauantaina 26.1. kello 18.00.

• FF Jaro