Jalkapallovalmennukseen painottuvan liikunnanohjaajan (AMK) -tutkinnon avoimen AMK:n polkuopintojen haku vielä avoinna

• Seuratoiminta

Syksyllä 2018 käynnistynyt, Lapin ammattikorkeakoulun ja Suomen Palloliiton yhteistyönä järjestämä jalkapallovalmennukseen painottuva liikunnanohjaajan (AMK) -koulutus on edennyt ensimmäisten vuosien osalta hyvin ja motivoituneet opiskelijat ovat pääsääntöisesti edenneet opinnoissaan aikataulussa.

Korkeakoulutettujen ja osaavien jalkapallovalmentajien määrän lisäämiseen tähtäävä koulutukseen on jälleen mahdollisuus hakeutua myös avoimen AMK:n polkuopintojen kautta.

Jo aiemmin keväällä hakeutuminen koulutukseen normaalina tutkinto-opiskelijana oli mahdollista yhteishaun kautta. Nyt avautuvassa avoimen AMK:n polkuopintojen haussa opiskelupaikka on tarjolla vielä kymmenelle Palloliiton ja Lapin AMK:n yhdessä valitsemalle opiskelijalle. Näiden kymmenen valitun opinnot käynnistyvät avoimen AMK:n polkuopintoina. Mikäli opiskelija suorittaa avoimen polkuopintoja ensimmäisenä vuonna vaadittavat 60 opintopistettä, hän voi hakea Lapin AMK:n tutkinto-opiskelijaksi erillishaussa.

Avoimen AMK:n polkuopintoihin sisään pääsevät opiskelijat valitaan ennakkotehtävän ja CV:n kautta muodostuvien pisteiden perusteella. Pisteytys muodostuu tämänhetkisestä toimintaympäristöstä sekä roolista jalkapallon parissa, työkokemuksesta jalkapallon parissa, koulutustaustasta sekä kirjallisesta ennakkotehtävästä. Maksimipistemäärä on 45 pistettä. Kannustamme niitäkin hakijoita, jotka ovat jo aiemmin hakeneet sisään tutkinto-opiskelijoina yhteishaun kautta, lähettämään hakemuksensa myös avoimen AMK -väylän hakijoina.

Avoimen AMK:n polkuopintoihin valittavilla opiskelijoilla tulee olla mahdollisuus ja motivaatiota suorittaa alempi korkeakoulututkinto töiden ohessa, kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja opintojen aikataulutukseen suhteessa muuhun elämään 3,5 vuoden ajan sekä mahdollisuutta osallistua noin viikon mittaisiin lähijaksoihin 3-4 kertaa lukuvuodessa.

Hakijoita pyydetään lähettämään hakemuksensa oheisen linkin kautta 29.5.2020 klo 16.00 mennessä. Myöhässä tulleita hakemuksia ei huomioida. Liitä hakemukseen pyydetyt liitetiedostot CV:n ja kirjallisen ennakkotehtävän osalta. CV tulee tehdä oheiselle mallipohjalle ja kirjallisessa tehtävässä noudattaa ulkoasuun liittyviä ohjeita. Tarkemmat ohjeet CV:n täyttämisestä ja ennakkotehtävistä löytyy linkkien tiedostoista. Valinnat hakemusten pohjalta tehdään kesäkuun 2020 aikana.

Lisätietoa koulutuksen rakenteesta sekä hakuohjeet löytyvät täältä

• Hakuohjeet ja hakulomake osiossa ”Hakeminen koulutukseen avoimen AMK:n polkuopintojen kautta keväällä 2020”

Kaikki jalkapallovalmennukseen painottuvan liikunnanohjaajan AMK-koulutukseen valitut opiskelijat ovat selvillä heinäkuun loppuun mennessä, jolloin myös yhteishaun kautta paikkansa lunastaneet ovat varmistuneet.

Lisätietoja:

Heikki Hannola