Jalkapalloprofessorin paikkaan 13 hakemusta

Liikuntatieteellisen tiedekunnan ja Suomen Palloliiton yhteistyössä työelämäprofessorin tehtävään haki hakuajan umpeutumiseen mennessä 13 hakijaa kuudesta eri maasta.

Työelämäprofessorin tehtävänä on johtaa Palloliiton tutkimustyötä sekä rakentaa jalkapallon ja futsalin kehitystyötä palveleva tutkimusohjelma ja -verkosto sekä seurata kansallista ja kansainvälistä monitieteistä jalkapallotutkimusta. Tehtäviin sisältyvät myös Palloliiton urheilutoiminnan tutkimus- ja kehittämistoimintojen koordinointi sekä koulutus- ja valmennustoiminnan kehittäminen. Tehtävään valittava henkilö sijoittuu työskentelemään Jyväskylän yliopiston liikuntatieteelliseen tiedekuntaan.

- Olemme erittäin tyytyväisiä hakijoiden määrään sekä laatuun. Hakijoiden tieteelliset ja jalkapallon käytännön osaaminen olivat korkeaa tasoa. Löydämme varmasti tehtävään sopivan henkilön hakijoiden joukosta, liikuntatieteellinen tiedekunnan dekaani Ari Heinonen sanoo.

- Odotukset olivat toki korkealla ennakkoon, mutta hakijoiden korkea taso kokonaisuutena ja laaja kansainvälinen kiinnostus ilahduttivat silti. Määrätietoinen tavoitteemme edistää tutkimus- ja kehitystoimintaamme ja tiedolla johtamista suomalaisen jalkapallon ja liikuntaelämän edistämiseksi tulee ottamaan ison edistysaskeleen tehtävään valittavan henkilön johdolla. Hienoa, että pääsemme nyt konkreettisesti etenemään asiassa, jonka suorat vaikutukset näkyvät lopulta laajasti suomalaisen urheilun ja liikunnan sekä seuratoiminnan hyötyinä, Palloliiton urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen toteaa.

Tehtävä on viisivuotinen ja sen on määrä alkaa 1.5.2020.

Lisätietoja:
    urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen, Suomen Palloliitto, [email protected], +358 50 3099345
    hallintopäällikkö Heikki Herva; Jyväskylän yliopisto, [email protected], +358 50 4432400