Jalkapallon nuorten SM-karsintasarjojen aloitus siirtyy

• Jalkapallosarjat

Koronatilanteen ja alueellisten koronarajoitusten johdosta jalkapallon nuorten SM-karsintasarjojen (T18, P17 ja P20) aloitusta joudutaan siirtämään eteenpäin.

Nuorten SM-karsintasarjojen aloituspäivämäärä siirtyy, sillä alueelliset koronarajoitukset eivät toistaiseksi mahdollista valtakunnallisen sarjatoiminnan käynnistämistä.

– Sarjat käynnistetään mahdollisimman nopeasti sen jälkeen, kun koronarajoitukset mahdollistavat sen. Sarjojen käynnistämisen aikataulussa pitää varmistaa joukkueille tasapuoliset mahdollisuudet valmistautua sarjakauteen. Joukkueiden pitää pystyä pelaamaan esimerkiksi harjoitusotteluita ennen sarjan käynnistämistä, Palloliiton kilpailutoimenjohtaja Pekka Soini kertoo.

Kun kausi pääsee alkamaan, joukkueen sarjakausi käynnistyy sillä ottelulla, joka on nykyisen otteluohjelman mukaisesti merkitty ensimmäiseksi pelipäiväksi sarjatoiminnan käynnistämisen jälkeen.

Ne pelit, jotka on merkitty pelattavaksi ennen sarjatoiminnan käynnistämispäivää, siirretään pelattavaksi uuteen ajankohtaan. Tämän hetken suunnitelma on, että sarjat toteutetaan päätetyn sarjajärjestelmän mukaisesti, Soini kertoo.

Joukkueita pyydetään varautumaan siihen, että siirretyt ottelut voidaan joutua pelaamaan arkipeleinä tai SM-karsintasarjan suunnitellun päättymispäivän jälkeen.

- Mikäli sarjatoiminnan käynnistyminen viivästyy niin paljon, että päätetyn sarjajärjestelmän toteuttaminen ei ole mahdollista, teemme sarjajärjestelmään ja otteluohjelmaan tarvittavat muutokset mahdollisimman tarkoituksenmukaisen ja joukkueita palvelevan kilpailutoiminnan varmistamiseksi, Soini lupaa.

Joukkueiden harjoittelun osalta noudatetaan alueellisia harjoittelua koskevia käytäntöjä sekä Olympiakomitean asiasta antamia suosituksia >>

Palloliitto tiedottaa junioreiden SM-sarjojen toteuttamisesta lisää viimeistään helmikuun toisella viikolla.
  • korona