Jalkapallo kuuluu kaikille

Palloliitto mukana Helsinki Pride -viikolla tukemassa tärkeää yhdenvertaisuuden teemaa.

Suomen Palloliiton missio ”Jalkapalloa jokaiselle” sisältää laajan yhdenvertaisuuden tavoitteen. Sanoma on yksiselitteinen ja tarkoittaa, että suomalaisen jalkapallon ja futsalin ovet ovat auki jokaiselle ihmiselle, jokaisena päivänä sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai muuhun taustaan katsomatta.

- Jalkapallo kuuluu kaikille ja tämän viestin pitää olla selkeä ja kirkas vuoden jokaisena päivänä. Futiskentälle ovat tervetulleita kaikki ja haluamme tuoda entistä ponnekkaammin esille jalkapallon mahdollisuuksia yhdenvertaisuuden edistäjänä.

- Maan suurimpana lajiliittona meillä on myös vastuu kantaa esimerkkiä. Jalkapallo yhdistää erilaiset arvomaailmat ja kentällä keskiössä on peli, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande sanoo.

Palloliiton kanssa yhteisessä rintamassa yhdenvertaisuuden puolesta liputtavat myös Naisten Liigan ja Veikkausliigan organisaatiot.

- Urheiluyhteisössä kaikkien pitää pystyä tuntemaan olonsa turvalliseksi ja saada olla oma itsensä kanssaihmisiä ja heidän vakaumustaan samalla kunnioittaen. Se on yhtä aikaa meidän jokaisen oikeus ja velvollisuus, naisten jalkapallon kehityspäällikkö Heidi Pihlaja lisää.

Palloliitto osallistuu muun suomalaisen urheiluväen mukana lauantaina 29.6. kello 12.00 Senaatintorilta starttaavaan Helsinki Pride -kulkueeseen. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumaan. Lisätietoja: viestintäpäällikkö [email protected]