Itä-Suomen piirikokouksen päätöksiä ja palkitut

• Seuratoiminta

SPL:n Itä-Suomen piirin piirikokous pidettiin Kuopiossa tiistaina.  Kokouksessa oli läsnä 18 seuraa piirin 59:stä jäsenseurasta.

Piirihallitus esitti piirikokoukselle, että Seurojen Palloliitto - organisaatiouudistuksen seurauksena nyt erovuorossa olevat jäsenet valitaan vain yhdeksi vuodeksi vuoden 2019 loppuun asti - piirikokous hyväksyi kyseisen esityksen.
Erovuorossa olevat jäsenet olivat
- Tero Vornanen (LehPa) – varajäsen Tuomo Santaharju (SC Riverball)
- Ari Niskanen (JIPPO-j) – varajäsen Pasi Karjalainen (JuPS)
- Marja Lipponen (PK-37) – varajäsen Kirsimarja Pyykönen (Pallokissat) > uudeksi varajäsenksi valittiin Jarmo Hartikainen (Pallokissat)
Piirihallituksessa jatkavat myös vuoden 2019 loppuun asti
- Janne Pievilänen (KuPS) – varajäsen Pertti Tuomainen (SoU)
- Arto Mononen (Yllätys) – varajäsen Jari Kinnunen (FC Hertta)
- Arja Mertanen (ToU) – varajäsen Pekka Torvinen (LaPa-95)
- Vesa Vainio (KiuPa) – varajäsen Matti Kuronen (FC Tarzan)

Piirikokous hyväksyi lähes keskusteluitta piirihallituksen esitykset piirin ensi vuoden maksuista, talousarvion sekä piirin osalta yhteisen Itäisen alueen toimintasuunnitelman.

Piirikokouksessa hyväksyttiin myös piirihallituksen esitykset koskien Seurojen Palloliitto-hanketta.
- Suomen Palloliiton Itä-Suomen piiri ry luopuu sille säännöissä määrätystä ja käytännön toiminnan vahvistamista tehtävistä jalkapallon ja futsalin piiriorganisaationa.
- Hyväksyttiin liikkeenluovutus Suomen Palloliitto ry:lle osana Seurojen Palloliitto – kehitysohjelmaa sekä valtuutettiin piirihallitus hoitamaan liikkeenluovutukseen liittyvät käytännön järjestelyt piirin edun mukaisesti sekä allekirjoittamaan liikkeenluovutusta koskevan sopimus Suomen Palloliitto ry:n kanssa.
- Piirin toimintaa ei lopeta liikkeenluovutuksen yhteydessä.  Piirin toiminnan tarkoitus, nimi ja säännöt muutetaan vastaamaan organisaation toimintaa liikkeenluovutuksen jälkeen.  Piirihallitus valmistelee uudet säännöt hyväksyttäväksi viimeistään syyskokouksessa 2019.

Seurojen Palloliitto – organisaatiouudistus merkitsee sitä, että nykyinen piiritoiminta loppuu vuoden 2019 loppuun mennessä.  Tämän jälkeen piirit eivät ole enää liiton jäseniä, eikä niillä voi olla kilpailevaa toimintaa.  Piirillä ei ole myöskään vakituista henkilöstöä.
Toiminnan tarkoituksena on mm. vuosittain jakaa avustuksia seurojen anomiin kohteisiin piirille jääneiden varojen puitteissa.  Avustuksiin olisivat oikeutettuja vain ne seurat, jotka ovat vuoden 2019 alussa piirin täysimääräisiä jäseniä.

Ennen piirikokousta pidetyssä palkitsemistilaisuudessa jaettiin seuraavat palkinnot
SARJAVOITTAJAT
jokainen tämän vuoden kilpailussa sarjavoittajaksi selviytynyt seura (18)
- Pallokissat, Kuopio (5)