Interin Piccareta himoitsee cupin voittoa

• Jalkapallosarjat

Inter kohtaa HJK:n lauantaina Telia 5G Areenalla pelattavassa Suomen Cupin loppuottelussa. Ottelu alkaa iltapäivällä kello 15.00.

Interin matka loppuotteluun on ollut vakuuttava. Joukkue pelasi alkulohkossa viisi peliä, joista se voitti neljä ja pelasi yhden tasan. Puolivälierissä joukkue kaatoi Ilveksen 2-0 ja välierässä EIF:n 5-0. Joukkueen päävalmentaja Fabrizio Piccareta haluaa päättää upean cup-matkan voitokkaasti.

- Meillä on ollut onnistunut matka Suomen Cupissa tähän asti ja haluamme päättää sen voittoon. Nämä ovat niitä otteluita, joita odotetaan ja missä kaikki haluavat olla mukana. Tämä on hieno asia koko seuralle ja teemme kaikkemme, että saamme tuotua cup-pystin takaisin Turkuun, sanoo Piccareta Interin sivuilla.

Inter ja HJK kohtasivat toisensa reilut kaksi viikkoa sitten Veritas Stadionilla pelatussa Veikkausliigaottelussa. Tuolloin pisteet jaettiin maalittomalla tasatuloksella. Päävalmentaja Piccareta ei tuosta ottelusta vedä hirveästi johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.

- Jokainen ottelu on erilainen. Tietysti saamme jotain tietoa heistä meidän edellisestä ottelusta. Liigaotteluihin monesti lähestymistapa on toisenlainen, mitä cupin otteluihin. Tämä on kuitenkin yksittäinen ottelu, jossa pelataan vain voitosta, muistuttaa Piccareta.

Interin valmennusjohto on ollut finaalin alla positiivisen ongelman edessä. Finaalissa mukana olevat pelaajat on valittu käytännössä täysin terveenä olleesta ryhmästä.

- Käytössämme on Niko Markkulaa lukuun ottamatta kaikki pelaajat. Lauantaina esiintyvät pelaajat edustavat koko pelaajaryhmää. Kaikki pelaajat olisivat halunneet olla mukana, mutta nyt minulla oli positiivinen ongelma tämän asian suhteen, valotti Piccareta pelaajatilannetta.

Suomen Cupin loppuottelu HJK-Inter pelataan siis lauantaina Telia 5G Areenalla, Helsingin Töölössä kello 15.00.

Liput Suomen Cupin finaaliin >>

• FC Inter