Ilveksen ”Hyvää seuraa -futis” potkaistiin käyntiin

Lauantaiaamuna 25.11. käynnistyi Ilveksen ”Hyvää seuraa” -harrastefutisryhmän toiminta. Hervannan Jalitsu-halliin kokoontui kymmenkunta aamuvirkkua nuorta ryhmän ensimmäisiin höntsyihin. Mukana pelaamassa oli myös kaksi seuran edustajaa. Lyhyen esittelykierroksen jälkeen päästiin pelaamaan.

Aluksi joukkue pelailee yhdessä kerran viikossa lauantaisin, jos osallistujilla on pelihaluja enemmänkin, voidaan viikollekin järjestää tapahtumia. Toiminta on osa ”Hyvää Seuraa” -hanketta, jossa osallistetaan nuoria mukaan seuratoimintaan. Ryhmän toiminnan idea on lyhykäisyydessään seuraavanlainen: Ilves tarjoaa 16-20- vuotiaille, ammatillisissa oppilaitoksissa opiskeleville nuorille ilmaisen höntsyvuoron ja nuoret sitoutuvat mukaan seuratoimintaan pelinohjaajaksi, lasten ohjaajaksi tai muuhun seuratyöhön. Jatkossa joukkueella on mahdollista osallistua johonkin sarjatoimintaan, mikäli ryhmäläiset niin itse tahtovat.

- On äärimmäisen tärkeää, että nuorille tarjoutuu tällainen matalan kynnyksen vaihtoehto hyvän harrastuksen jatkamiseen tai aloittamiseen. Samalla heille tarjoutuu ainutlaatuinen mahdollisuus tutustua seuratyöhön. Se tarjoaa hyvät mahdollisuudet kartuttaa työkokemusta, verkostoitua sekä kokea yhteisöllisyyttä, kertoo Ilveksen hankekoordinaattori Juha Pakarinen.

Tunnin intensiivisen pelailun jälkeen opiskelijoilla olisi riittänyt peli-intoa vielä pitempäänkin ja toiminta koettiin erittäin tervetulleena.

- Oli kyllä mukavaa pelata pitkästä aikaa. Tämä tuli tarpeeseen. Pari vuotta sitten lopetin ja nyt on tullut taas sellainen olo, että olisi taas kiva pelata.

Kaikki mukana olleet nuoret uhkasivat saapua paikalle myös seuraavalla kerralla ja alustavasti oli puhetta myös harjoituspelin järjestämisestä lähitulevaisuudessa jotain paikallista puistofutisjoukkuetta vastaan.

- Oli hienoa nähdä, että paikalle tulleet nuoret olivat hyvällä asenteella ja innolla mukana. Hyvin menneen aloituksen jälkeen on hyvä jatkaa eteenpäin ja katsoa miten juttu kehittyy, päätti Pakarinen.

---

Uutinen on osa (5/10) "Hyvää seuraa" -hankkeesta kertovaa juttusarjaa. Hankkeessa osallistetaan ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia nuoria mukaan jalkapalloseuratoimintaan.

Hankkeen toteuttajia ovat Suomen Palloliitto, Ammattiin Opiskelevien Liitto SAKKI ry ja kymmenen jalkapalloseuraa: Espoon Palloseura, FC Jazz Juniorit, Ilves, HIFK Soccer, Helsingin Jalkapalloklubi, KPV:n Juniorit, Kuopion Palloseura, Mikkelin Palloilijat, Rovaniemen Palloseura ja TPS Juniorijalkapallo.

Juttusarjassa aiemmin ilmestyneet:
    Mikkelin Palloilijat: Ammattiin opiskelevat nuoret MP:n tapahtuma-apuna
    Helsingin Jalkapalloklubi: Nuoret opissa HJK:n ottelutapahtumissa
    TPS juniorijalkapallon: Opiskelijat mukana TPS:n perinteikkäässä Tiikeripäivässä
    Kuopion Palloseura: Kuopion Palloseurassa monipuolisesti mahdollisuuksia opiskelijoille

Seuraa hanketta Facebookissa tai lue lisää nettisivuilta.