Ilmoittaudu mukaan uusien erotuomareiden peruskoulutuksiin, Itäinen alue

Ilmoittaudu mukaan jalkapalloerotuomaritoimintaan Palloliiton Itäiselle alueelle!

Suomen Palloliiton Itäisellä alueella järjestetään kevään aikana varsin kattavasti uusien jalkapalloerotuomareiden peruskoulutuksia suomen kielellä. Erotuomarin ura alkaa peruskoulutuksesta. Koulutus johdattaa osallistujat jalkapallon sääntöihin, jotka ovat yksinkertaisia, mutta samalla monimuotoisia - kuten itse pelikin. Koulutuksessa opetellaan säännöt, niiden tulkintaa sekä yleisesti erotuomarina toimimisen perusasioita. Lisäksi järjestetään kenttäkoulutus, jossa toimintaa harjoitellaan käytännössä. Koulutuksien jälkeen ovat vuorossa tutustumisottelut, joissa toimitaan erotuomarina oikeissa otteluissa kokeneemman erotuomarin / erotuomaritarkkailijan opastuksella.

Peruskoulutuksia järjestetään ainakin seuraavilla paikkakunnilla: Iisalmi, Imatra, Joensuu, Jyväskylä, Kuopio, Lappeenranta, Mikkeli, Savonlinna, Varkaus. Ajankohdat löytyvät ilmoittautumis osiosta.

Jokaisella erotuomarien peruskoulutukseen ilmoittautuvalla tulee olla:

• Vähintään tyydyttävä suomen kielen taito
    • Vähintään 15 vuoden ikä kuluvan vuoden aikana eli on syntynyt 31.12.2006 tai sitä aiemmin
    • Mahdollisuus lukea sähköpostia useamman kerran viikossa

Koulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa koko koulutuksen ajan. Tästä ei myönnetä poikkeuksia.

Jalkapalloerotuomarien peruskoulutus on tarkoitettu sellaisille henkilöille, joiden tarkoitus on toimia erotuomareina virallisissa yli 12-vuotiaiden otteluissa Palloliiton Itäisellä alueella. Erotuomaritoiminta edellyttää riittävää fyysistä kuntoa.

Koulutukseen ilmoittauneilta ja valituilta erotuomareilta laskutetaan 25 euron maksu, joka sisältää: koulutuksen, sääntökirjan, keltaisen ja punaisen kortin, pillin ja erotuomarimerkin.

Tervetuloa mukaan erotuomaritoimintaan!

Tutustu tarkemmin ja ILMOITTAUDU >>

Lisätiedot Itäisen alueen erotuomarikoulutuksista: timo.onatsu(at)palloliitto.fi

• Erotuomarit