Hyvinkään Palloseuran ja Suomen Palloliiton tiedote 03.01.2019

• Seuratoiminta

Hyvinkään Palloseuran tietoon on saatettu epäily seuran työntekijän seuran urheilijaan kohdistamasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Asia saatettiin poliisin ja Suomen Palloliiton tietoon välittömästi epäilyn tultua ilmi.

Työntekijän työsuhde Hyvinkään Palloseuran kanssa on purettu.

Hyvinkään Palloseura on hoitanut asiaa tiiviissä yhteistyössä poliisin ja Palloliiton kanssa. Myös Suomen urheilun eettinen keskus (SUEK) on ollut tietoinen tutkinnasta ja sen etenemisen vaiheista. Epäiltyä henkilöä kohtaan on käynnistetty kurinpitomenettely, jonka ajan hän on suljettu kaikesta jalkapallotoiminnasta. Jatkotoimenpiteistä päätetään viranomaiskäsittelyn ja kurinpitomenettelyn jälkeen.

Hyvinkään Palloseura ja Suomen Palloliitto eivät hyväksy sukupuolista tai seksuaalista häirintää tai hyväksikäyttöä missään muodossa, ja molemmat yhteisöt ovat sitoutunut ennaltaehkäisemään ja madaltamaan kynnystä puuttua epäasialliseen käytökseen urheilun parissa. Jalkapalloyhteisö ei vaikene vaikeistakaan asioista.

Tapahtuman tiedottamisesta vastaa poliisi.