Huuhkajien Wales-ottelu pelataan Helsingin Olympiastadionilla

• Maajoukkueet

Miesten A-maajoukkue aloittaa UEFA Nations Leaguen ottelut torstaina 3. syyskuuta Helsingin Olympiastadionilla, kun vastaan asettuu Wales.

Ottelun pelipaikan suhteen on pitkään ollut epävarmuutta. Nyt kuitenkin Palloliiton hakema poikkeuslupa pelaajien saamiseksi Suomeen ilman karanteenia on hyväksytty ja ottelu voidaan pelata suunnitellusti.

- Euroopan jalkapalloliiton UEFA:n poikkeusprotokollan mukaiset määräykset joukkueitten ja pelaajien osalta ovat erittäin tiukat ja joukkueet ovat käytännössä täysin omassa kuplassaan niin Suomessa kuin kaikkialla muuallakin. Tämän protokollan tinkimätön noudattaminen on ratkaiseva tekijä ja edellytys sille, että viranomaiset ovat voineet luvan ottelulle myöntää, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande kertoo.

Yksityiskohtaisemmin asiat tarkentuvat keskiviikon ja torstain aikana ja niistä kerrotaan erikseen myöhemmin.

Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva julkaisee joukkueensa Wales- ja Irlanti-otteluihin torstaina 27.8. kello 14.00 pidettävässä lehdistötilaisuudessa. Tarkempi kutsu medialle on tulossa keskiviikon aikana.

• Huuhkajat