Huuhkajien Ukraina-ottelu lähestyy loppuunmyytyä – Jo lähes 28 000 myytyä lippua

• Maajoukkueet

Suomen miesten A-maajoukkueen huipputärkeä MM-karsintaottelu Ukrainaa vastaan kiinnostaa suomalaisia. Lauantaina 9.10. klo 19.00 pelattavassa ottelussa nähdään Huuhkajien suurin yleisömäärä sitten vuoden 2013 Espanja-ottelun (37 492).

Huuhkajien Ukraina-ottelun lipunmyynti kiihtyy lauantain lähestyessä. Torstai-iltapäivään mennessä otteluun oli myyty jo noin 27 700 lippua. Myös 16.11. pelattavan Ranska-ottelun lipunmyynti on lähtenyt vauhdilla käyntiin. Kesällä myytyjen kausikorttien, 5.10. käynnistyneen etuosto-oikeuden ja tänään 7.10. klo 15.00 käynnistyneen yleisen lipunmyynnin aikana on lippuja myyty lähes 12 000 kappaletta.

Uusitun Olympiastadionin maksimikapasiteetti jalkapallo-otteluissa on noin 33 000. Ukraina-ottelun maksimikapasiteetti tulee olemaan noin 29 000 katsojaa. Stadionin jokaisen sektorin paikoista jätetään tyhjäksi 10 prosenttia, jotta jokainen katsoja voisi nauttia jalkapallojuhlasta terveysturvallisesti. Lisäksi ottelutapahtumassa on kasvomaskipakko (suositus alle 12-vuotiaille) koko ottelun ajan.

– Lauantaina vietetään todellista jalkapallojuhlaa. Uusitulla Stadikalla päästään nyt pelaamaan ensimmäistä kertaa näin isolle yleisölle – tätä on odotettu pitkään. Yleisö pääsee kokemaan Olympiastadionin täydessä loistossaan todella tärkeässä ottelussa, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis sanoo.

Huuhkajat näkyy katukuvassa

Helsingin Kansalaistorin ohi kulkeneet ovat saattaneet huomata katukuvaa koristavan Huuhkajien jättimäisen pelipaidan. Kyseessä on sama paita, jota käytettiin EURO2020-lopputurnauksessa Suomen otteluiden alkuseremoniassa. Kokoa pelipaidalla on 30 metriä x 30 metriä. Jättipelipaita on nähtävillä Kansalaistorilta sunnuntaihin 10.10. asti.

– Lauantaina Olympiastadionilla tunnustetaan isosti sinivalkoista väriä! Otteluviikkoina olemme aiemminkin tuoneet Suomen värejä katukuvaan esimerkiksi patsaiden ja julkisten kulkuvälineiden kautta, nyt päätimme koristella Kansalaistoria. Haluamme, että Suomessa A-maajoukkueiden ottelut näkyvät katukuvassa, Palloliiton markkinointipäällikkö Mikko Laitinen kertoo.

Ehdit vielä hankkia lippusi Ukraina-otteluun >>

• Huuhkajat