Huuhkajien pelaajat omistivat voiton Pertti Alajalle

• Maajoukkueet
    Suomen A-maajoukkueen hieno kotivoitto Islannista oli omistettu Palloliiton edesmenneelle puheenjohtajalle Pertti Alajalle.

"Lämmin ja huumorintajuinen ihminen"

Huuhkajat otti lauantaina upean 1-0-kotivoiton Islannista. Tampereen Ratinan stadionilla pelattu MM-karsintapeli päättyi suomalaisriemuun, kun Suomi voitti Alexander Ringin mahtavalla avausjakson vapaapotkumaalilla 1-0.

Suomi pelasi läpi ottelun hurjalla taistelutahdolla pitkää palloa heittänyttä Islantia vastaan. Suomen pelaajia ajoi eteenpäin niin äänekäs kotiyleisö kuin hiljattain edesmenneen Palloliiton puheenjohtajan Pertti Alajan muiston kunnioittaminen.

Ennen ottelun alkua koko lähes 16 000-päinen yleisö nousi seisomaan kunnioittaakseen Alajan muistoa hiljaisella hetkellä.

- Pera ajoi varsinkin pelaajien etua Huuhkajissa ja oli pelaajien kesken erittäin suosittu. Se oli tänään myös takaraivossa, että haluttiin kunnioittaa Peraa. Luulen, missä hän nyt onkaan, että hän on meistä erittäin ylpeä, maalintekijä Ring sanoi ottelun jälkeen.

Suomen kapteenina toiminut Tim Sparv painotti, että Tampereen tunnelmallisen illan karsintavoitto oli omistettu 65 vuoden iässä vaikean sairauden uuvuttamana poismennelle Alajalle.

- Pera oli aivan loistava. Tosi positiivinen, lämmin ja huumorintajuinen ihminen. Jos hävisimme ja olin tosi huonolla tuulella ja negatiivinen, ja kävelin Peraa vastaan, hän sai minuutissa minut positiivisemmaksi, Sparv muisteli.

Suomen keskikentällä uurastanut ja pelin parhaaksi valittu Perparim Hetemaj kertoi, että Alajan muistoa kunnioitettiin Suomen pukukopissa myös ottelun jälkeen.

- Otettiin Peran muistolle yksi huuto, Hetemaj sanoi.

Huuhkajien karsintaottelut jatkuvat jo tiistaina 5. syyskuuta Albaniassa vierasottelulla Kosovoa vastaan. Ensimmäinen kohtaaminen päättyi Turussa 1-1-tasapeliin.
    • Huuhkajat