Huuhkajien leiriryhmä julkaistu

• Maajoukkueet

EM-lopputurnaukseen valmistautuva miesten A-maajoukkue kohtaa ennen kisoja vielä Ruotsin ja Viron.

Päävalmentaja Markku Kanerva on julkaissut Huuhkajien ensimmäisen leiriryhmän. Joukkue kohtaa lauantaina 29.5. Tukholmassa Ruotsin.

Lopullinen joukkue EM-lopputurnaukseen julkaistaan 1.6. Ennen EM-lopputurnausta Huuhkajat kohtaa vielä Olympiastadionilla Viron.

– Isolla listalla oli noin 40 nimeä, joista lähdimme valintoja tekemään. Valitettavasti loukkaantumisten takia osa pelaajista, jotka ovat olleet viime vuosina mukana, kuten Jasse TuominenSimon Skrabb ja Rasmus Karjalainen eivät tulleet kysymykseen. Oli tässä pähkäiltävää. Ruotsi-pelin pelipäivä ei ole kansainvälinen pelipäivä, ja pelit jatkuvat tietyissä sarjoissa. Tämä vaati neuvotteluja. Olisin halunnut ilman muuta saada kaikki listalla olevat potentiaaliset pelaajat mukaan, mutta seuroilla oli mahdollisuus olla päästämättä pelaajia.

Esimerkiksi MLS-seura Minnesotassa pelaavat Robin Lod ja Jukka Raitala ovat vielä seurajoukkueen mukana, kuten myös Häckenin kanssa Ruotsin Cupin loppuottelussa Hammarbyn sunnuntaina 30.5. kohtaava Joona Toivio. Myös norjalaista SK Brannia edustava Robert Taylor on vielä seurajoukkueensa mukana.

Päävalmentaja Markku Kanervan mukaan leiriryhmää täydennetään vielä yhdellä maalivahdilla. Leo Väisänen ja Juhani Ojala liittyvät ryhmään tiistaina, sillä he edustavat vielä maanantaina seurajoukkueitaan.

Alle 21-vuotiaiden maajoukkueesta tuttu Jasin Assehnoun on uutena nimenä Huuhkajien mukana.

–  Olisin ottanut hänet jo maaliskuussa antamaan näyttöjä, mutta silloin hän ei vielä päässyt mukaan. Olemme seuranneet häntä pitkään U21-maajoukkueessa ja FC Lahdessa. Hän on taitava, luova pelaaja, jolla on erittäin hyvä laukaus. Hän on monipuolinen pelaaja, joka pystyy pelaamaan laidassa ja jopa kärjessä. Ennen kaikkea näen hänessä paljon potentiaalia. Pyrin nostamaan aina potentiaalisia pelaajia  joukkueeseen haastamaan nykyisiä pelaajia. Hänen kohdallaan näyttöpaikka meni aika myöhään, mutta nyt hän sen saa, Kanerva päättää.

Molempia EM-lopputurnausta edeltäviä otteluita voi seurata Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun tai V sport jalkapallo -kanavan kautta. Viaplayn kautta ottelua voivat katsoa myös he, joilla ei ole voimassa olevaa tilausta, mutta katselu vaatii rekisteröitymisen palveluun.

Huuhkajien leiriryhmä 24.5.-31.5.

Lukas Hradecký,  Bayer 04 Leverkusen
Jesse Joronen,  Brescia Calcio
Anssi Jaakkola, Bristol Rovers
Carljohan Eriksson, Mjällby       Lisätty 23.5.
Juhani Ojala, Vejle Boldklub
Aapo Halme, Barnsley Lisätty 25.5.
Leo Väisänen,  IF Elfsborg Liittyy myöhemmin mukaan.
Sauli Väisänen,  Chievo Verona
Paulus Arajuuri,  Pafos FC
Daniel O’Shaugnessy, HJK
Robert Ivanov, Warta Poznan
Albin Granlund,  Stal Mielec
Jere Uronen,  KRC Genk
Nicholas Hämäläinen,  Queens Park Rangers
Nikolai Alho,  MTK Budapest
Pyry Soiri,  Esbjerg fB
Joni Kauko,  Esbjerg fB
Onni Valakari, Pafos FC
Rasmus Schüller,  Djurgårdens IF
Thomas Lam,  PEC Zwolle
Tim Sparv, AEL Larissa
Fredrik Jensen,  FC Augsburg
Lassi Lappalainen,  CF Montréal
Jasin Assehnoun, FC Lahti
Teemu Pukki, Norwich City
Roope Riski, HJK       Lisätty 23.5.

Leiriryhmää  muokattu 23.5. : Carljohan Eriksson ja Roope Riski mukaan. Joel Pohjanpalo, Glen Kamara ja Marcus Forss jäävät pois leiriryhmästä. Pohjanpalo kuntouttaa lievää polvivammaansa, Kamara sai muutaman päivän lisälevon ja Forss jää keskittymään ensi lauantaiseen Brentfordin nousukarsintaotteluun.

• Huuhkajat