Huuhkajien kannattajat ehdolla The Best FIFA Fan Award -palkinnon saajiksi

• Maajoukkueet

Suomen ja Tanskan kannattajien käytös dramaattisessa Parkenin illassa teki vaikutuksen koko jalkapallomaailmaan viime kesän EM-kisoissa.

Kansainvälinen jalkapalloliitto FIFA on nimennyt Suomen ja Tanskan kannattajat yhdessä ehdolle The Best FIFA Fan Award -palkinnon saajiksi.

"Kun EM-kisojen yleisö odotti tietoa Christian Eriksenin terveystilanteesta, tekivät molempien maiden kannattajat yhteistyössä tunteikkaan kunnianosoituksen. Suomen kannattajat huusivat "Christian!" ja Tanskan kannattajat vastasivat huutamalla "Eriksen" - näin FIFA kuvailee Suomen ja Tanskan kannattajien yhteisehdokkuutta.

Suomen ja Tanskan kannattajien lisäksi ehdolla ovat saksalaiset jalkapallokannattajat, jotka keräsivät rahaa, ruokaa ja muita tarvikkeita tulvista kärsineille saksalaisille sekä 11-vuotias Imogen Papworth-Heidel, jonka pomputteluhaaste keräsi rahaa Ison-Britannian korona-ajan avaintyöntekijöille.

Ensimmäistä kertaa vuonna 2016 jaetulla palkinnolla palkitaan kannattajiin liittyviä ainutlaatuisia hetkiä tai tekoja sarjatasosta, sukupuolesta tai kansallisuudesta riippumatta. Palkinnon voittaja valitaan kaikille avoimen äänestyksen kautta. Voittaja julkistetaan Zürichissä 17.11.2022.

Näin äänestät: Äänestä voittajasuosikkiasi valitsemalla 1, mielestäsi toiseksi paras ehdokasta valitsemalla 2 ja kolmanneksi paras ehdokasta valitsemalla 3.

Äänestä täältä >>

• Huuhkajat