Huuhkajat Ylen kanaville vuodesta 2022 lähtien

• Maajoukkueet

Yle on hankkinut esitysoikeudet Huuhkajien maaotteluihin ja arvokisakarsintoihin 2022–2028 sekä jalkapallon miesten EM-lopputurnauksiin vuosina 2024 ja 2028.

Huuhkajien ottelut ovat vuodesta 2018 saakka näkyneet NENT Groupin kanavilla. Ensi vuoden MM-karsinnan jälkeen lähetykset siirtyvät Ylen kanaville. Ylen ja Euroopan jalkapalloliitto UEFA:n välillä solmittuun sopimukseen kuuluvat Suomen miesten A-maajoukkueen EM- ja MM-karsintaottelut, Nations Leaguen ottelut sekä muut A-maaottelut vuosina 2022–2028.

- On meille hyvä uutinen, että Huuhkajien otteluiden televisioinnista on sovittu nyt pitkälle eteenpäin. Yhteistyö Ylen kanssa on sujunut erinomaisesti aiemmin, samoin kuin se on sujunut nykyisen oikeuksienhaltijan Viasatinkin - tai nykyisen NENT Groupin - kanssa. Ammattilaisten kanssa on ollut ja on hyvä työskennellä, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande toteaa.

Nyt solmitun sopimuksen myötä saatujen esitysoikeuksien lisäksi Ylellä on oikeudet kesältä 2020 ensi vuodelle siirtyneeseen miesten EM-lopputurnaukseen sekä myös vuodella eteenpäin siirtyneeseen naisten EM- lopputurnaukseen vuonna 2022. Lisäksi Ylellä on oikeudet miesten MM-lopputurnaukseen 2022.

• Huuhkajat