Huuhkajat nimetty syyskuun maaotteluihin

• Maajoukkueet

Huuhkajat kohtaa syyskuussa Helsingissä Walesin sekä Kazakstanin ja vieraskentällä Lyonissa Ranskan.

Päävalmentaja Markku Kanerva on nimennyt joukkueen syyskuun maaotteluihin. 25 pelaajan joukkuetta täydennetään vielä yhdellä maalivahdilla.

Mukana on neljä pelaajaa kotimaan kentiltä. KuPS:n Urho Nissilälle A-maajoukkuekutsu on ensimmäinen laatuaan.

– Hyvät tehot Veikkausliigassa, kuusi maalia, kuusi syöttöä. Hän on pelannut europeleissä hyvin ja mielestäni hän ansaitsee näyttöpaikan, Kanerva sanoi tiedotustilaisuudessa.

– Kaan Kairinen Lilleströmissä oli nostamassa joukkuetta pääsarjaan ja nyt he ovat kärkikahinoissa mukana. Olen seurannut häntä jo pidemmän aikaa ja nyt hän on antanut niin vahvoja näyttöjä, että ansaitsee paikan olla joukkueessa. Jasin Assehnoun oli mukana jo valmistavalla leirillä ja tuli seurasiirto Emmeniin. Nyt hän saa uuden mahdollisuuden tulla mukaan. Santeri Hostikka oli aiemmin talvileirillä ja hänet valittiin joukkueeseen viime vuonna kahteen Nations League -peliin, mutta hän ei saanut minuutteja näissä peleissä. Hän on nyt tullut HJK:hon.

Kanerva päivitti myös muiden pelaajien tilannetta.

– Vähän jobinpostiakin tullut, Robin Lod on loukkaantunut eikä hän ehdi tähän tapahtumaan kuntoutua, sama juttu Lassi Lappalaisella. Glen Kamara on Kazakstan-pelissä pelikiellossa, mutta Ranska-pelissä käytettävissä.

Huuhkajat kohtaa A-maaottelussa Walesin keskiviikkona 1.9. kello 19.00 alkaen. MM-karsinnat jatkuvat puolestaan lauantaina kello 16.00, kun Suomi kohtaa Olympiastadionilla Kazakstanin. Helsingistä Huuhkajat liitää Lyoniin, missä se kohtaa Ranskan 7.9. kello 21.45 alkaen.

– Olen kovasti odottanut odottanut näitä tulevia MM-karsintapelejä. EM-kisoissa pääsimme kokemaan omaa unelmaa, ja nyt meillä on uudet unelmat. Aloitimme jo maaliskuussa MM-karsinnat ja nyt se jatkuu kahdella tärkeällä pelillä. Mielestäni on hyvä, että saimme vielä sitä ennen Wales-pelin. Se mahdollistaa tiettyjen asioiden toteuttamista. Olemme tehneet kovasti hommia elokuun alusta lähtien ja tavanneet taustan kanssa useaan otteeseen, Kanerva kertoi tiedotustilaisuudessa.

Olympiastadionille pyritään ottamaan lisää yleisöä

Helsingissä pelattaviin otteluihin valmistaudutaan ottamaan noin 5 000 - 9 500 katsojaa. Jotta ottelutapahtuma voidaan toteuttaa terveysturvallisesti, porrastetaan sisätuloa ja palveluiden käyttöä sekä lohkotaan katsomoita. Tiedotamme lipunmyynnin avaamisesta mahdollisimman pian.

MM-karsintaotteluita voi seurata Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun, V sport jalkapallo -kanavan, Nelosen ja Ruutu -palvelun kautta (edellyttää Ruutu+ tilausta). Wales-ottelu näkyy Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelussa ja V sport jalkapallo -kanavalla.

Katso koko tiedotustilaisuus Palloliiton Youtube - kanavalta

Huuhkajat syyskuun maaotteluissa:

Jesse Joronen Brescia Calcio
Lukas Hradecký Bayer 04 Leverkusen
Carljohan Eriksson Mjällby AIF Lisätty 27.8.
Joona Toivio BK Häcken
Joel Pohjanpalo Bayer 04 Leverkusen
Marcus Forss Brentford FC
Teemu Pukki Norwich City

Juttua päivitetty: Lisätty Markku Kanervan kommentteja.

• Huuhkajat