Huuhkajat nimetty lokakuun MM-karsintaotteluihin

• Maajoukkueet

Huuhkajat kohtaa Ukrainan lauantaina 9.10. Helsingissä ja Kazakstanin tiistaina 12.10. Nur-Sultanissa.

Päävalmentaja Markku Kanerva julkisti keskiviikkona joukkueensa tuleviin MM-karsintaotteluihin. 24 pelaajan joukkuetta tullaan täydentämään myöhemmin.

Viimeksi EM-lopputurnaukseen valmistavissa otteluissa pelannut Juhani Ojala palaa maajoukkueeseen. Myös Albin Granlund ja Ilmari Niskanen palaavat Huuhkajiin.

- Daniel O’Shaughnessy on valitettavasti loukkaantuneena sivussa. Jere Uronen loukkaantui Ranska-ottelussa ja nyt viikonlopun ottelussa vamma uusiutui. Jeren tilannetta seurataan nyt vielä. O’Shaughnessyn korvaajaksi valittiin nyt Juhani Ojala, joka on pelannut hyvin Motherwellissa. "Jude" on innoissaan tulossa mukaan. Samoin Albin Granlund tulee nyt taas mukaan, hän on saanut vähän vaihtelevasti peliaikaa eri syistä, mutta tuntuma on hyvä. Myös Ilmari Niskanen on nyt esiintynyt sillä tavoin Dundee Unitedissa, että on aika katsoa häntä taas, Kanerva kertoi pelaajavalinnoistaan.

Kapteeni Tim Sparvia ei vielä nimetty joukkueeseen.

- Timin pelikuntoa ja esityksiä seurataan vielä tämän viikon aikana. Teemme sen jälkeen päätöksiä hänen suhteensa. Timin tilanne on parempi kuin kuukausi sitten, mutta totta kai se polvi on häntä vähän vaivannut. Katsotaan, mitä tämän viikon peleissä tapahtuu, Kanerva avasi.

Suomi kohtaa Ukrainan Helsingin Olympiastadionilla MM-karsintaottelussa lauantaina 9.10. klo 19.00. Suomi ja Ukraina ovat molemmat viidessä pisteessä D-lohkossa lohkoa johtavan Ranskan perässä. Ukraina-otteluun on myyty jo yli 20 000 lippua. Tiistaina 12.10. Kazakstan isännöi Huuhkajia. MM-karsintaottelu Kazakstania vastaan käynnistyy Suomen aikaa klo 17:00.

- Lohko on todella mielenkiintoinen ja tasainen - Ranskaa lukuun ottamatta. Tämä oli odotettavissakin, että pelataan paljon ristiin. Tähän mennessä lohkossa on pelattu 12 ottelua, joista peräti kahdeksan tasan. Me olemme hyvissä asemissa - kakkossija on omissa käsissämme. päävalmentaja Kanerva sanoi.

Mediatilaisuus, jossa joukkue julkistettiin, on katsottavissa Palloliiton Youtube-kanavalla >>

Huuhkajat lokakuun MM-karsintaotteluissa:

Joel Pohjanpalo, Caykur Rizespor
Marcus Forss, Brentford FC
Teemu Pukki, Norwich City

*Muokattu 29.9. klo 19:22: Uutiseen lisätty Kanervan kommentit Tim Sparvin tilanteesta

• Huuhkajat