Huuhkajat kohtaa EM-kenraalissa Viron

Miesten A-maajoukkue pelaa viimeisen ottelunsa ennen EM-kisoja perjantaina, kun se kohtaa Olympiastadionilla Viron. Ottelu alkaa kello 19.00 ja sitä voi seurata suorana Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun tai V sport jalkapallo -kanavan kautta.

Viro katkaisi tiistaina yli kaksi vuotta kestäneen voitottoman putkensa, kun se kukisti Liettuan 1-0 Henri Anierin osumalla. Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva muistutti, että Kansojen liigan ottelut Viroa vastaan syksyllä 2018 olivat kuitenkin tiukkoja: Suomi voitti molemmat ottelut 1-0.

- Niistä kammettiin kuitenkin voitto, vaikka vieraissa se meni aika loppuhetkille. Viro on käyttänyt paljon 5-3-2 ryhmitystä, jota mekin olemme viime aikoina käyttäneet, joten ottelusta tulee ihan mielenkiintoinen, Kanerva ennakoi.

-  Moni ehkä miettii, että kuinka paljon Viron ryhmitys palvelee Tanska-peliä. Belgia ehkä pelaa kolmella topparilla, mutta kyseessä on tietenkin eri tason joukkue. Venäjä on myös käyttänyt kolmea topparia. Ryhmityksellisesti tästä Viro-ottelusta saa ehkä jotain infoa.

Viime lauantaina pelatussa A-maaottelussa Ruotsia vastaan Huuhkajat päästi kaksi maalia, eikä onnistunut ohittamaan ruotsalaisvahti Robin Olsenia kertaakaan.

- Maalipaikkojen luonti on tietenkin yksi avainjuttu, mihin olemme harjoituksissakin keskittyneet. Jos ajatellaan EM-kisoissa menestymistä, on tärkeää, että puolustuksemme toimii niin hyvin, ettei vastustaja pääse vaarallisille maalipaikoille. Jos katsomme historiaa, yksi voiton takuumme on ollut, että oma pää on pystytty pitämään puhtaana.

Pieni yleisö saattaa Huuhkajat matkaan

Huuhkajat pääsee pelaamaan EM-kenraalinsa pienen yleisön edessä, sillä otteluun voidaan ottaa reilut 1 200 katsojaa.

- Onnittelut niille, jotka pääsevät huomenna paikan päälle. Tämä oli toiveemme aikoinaan, miksi halusimme ennen kaikkea viimeisen pelin kotiin: että saisimme fanit mukaan saattamaan Huuhkajat itse kisoihin, Kanerva päätti.

Huuhkajat kohtaa Olympiastadionilla Viron EM-kisoihin valmistavassa maaottelussa perjantaina 4.6. klo 19.00. Viro-ottelua voi seurata Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun tai V sport jalkapallo -kanavan kautta. Viaplayn kautta otteluita voi seurata maksutta, mutta katselu vaatii rekisteröitymisen palveluun. Lue lisää >>

• Huuhkajat