Hradecky: ”Kallu lähtee monta isoa nimeä taskussa”

• Maajoukkueet

Huuhkajien ykkösmaalivahti Lukas Hradecky pitää Kari ”Kallu” Arkivuon lopettamispäätöstä suurena menetyksenä maajoukkueelle.

Kari  Arkivuo ilmoitti perjantaina, että hänen pelinsä Huuhkaja-paidassa ovat pelatut.

- Kallu on mahtava tsemppari, hiljainen taistelija, joka on aina jättänyt kaiken kentälle. Hän on ollut iso osa viime vuosien maajoukkuetta. Puhetta ei tule paljoa itsestä tai muutenkaan, joten joskus sitä unohti, että Kallu on mukana – mutta, kun peli alkoi, asian todella muisti, Hradecky kehuu.

- Kun Kallu katselee maajoukkueuran jälkeen housujen taskuja, aika monta isoa nimeä löytyy sieltä. Kenenkään ei ollut mielekästä pelata Kallua vastaan. Siitä hän on noussut mielestäni legendaksi.

Hradecky ymmärtää Arkivuon – sekä kahden muunkin lopettaneen pelaajan, Perparim Hetemaj'n ja Niklas Moisanderin – päätökset, mutta hän toivoo, että tämä olisi nyt tässä.

- Nyt saisi pikkuhiljaa loppua nämä uutiset… Olemme menettäneet kolme kovaa kaveria ja hienoa tyyppiä joukkueesta. Muiden pitää nyt vähän kasvaa, jotta saamme heidät paikattua. Uskon, että pystymme siihen, mutta helppoa se ei ole. Niin kovat urat nämä jätkät tekivät. Kiitokset siitä Kallulle, Perpalle ja Nikelle, Hradecky sanoo.

• Huuhkajat