Honka teki tarvittavan voittoon

• Jalkapallosarjat

Honka matkusti Alaveteliin kohtaamaan IK Myranin. Keltamustat siirtyivät ottelussa kahden maalin johtoon, eikä kotijoukkueen toisella jaksolla syntynyt kavennusmaalikaan vienyt Hongalta voittoa.

Avausnelivitosta mentiin pitkään maalittomana. Honka siirtyi johtoon lopulta jakson lisäajalla. Kaisla Karppinen iski kauden toisella osumallaan taukolukemiksi 0-1.

Honka lisäsi johtonsa kahteen 58. minuutilla. Ensimmäisen ottelunsa kentille paluun jälkeen pelannut Riikka Hannula teki kauden kuudennen maalinsa.

Kotijoukkueen kavennusmaali syntyi kymmenen minuuttia myöhemmin. Sofia Matikainen toi Myranin maalin päähän. Enempää osumia ottelussa ei kuitenkaan nähty, joten Honka nappasi kaikki kolme pistettä mukaansa Espooseen.

- Tärkeimpänä mielessä on se, että teimme sen mitä tarvittiin ja saimme kolme pistettä mukaan Espooseen. Kaikki taistelivat hyvin loppuun saakka. Pelillisesti emme kuitenkaan olleet omalla tasollamme, ja teimme peli ajoittain itsellemme vähän vaikeaksi. Pelissä oli toki kyllä paljon hyvääkin. Ne hyvät asiat otetaan mukaan ja suunnataan jo katseet kohti tiistain Cupin peliä, kommentoi avausmaalin tehnyt Karppinen Hongan sivuilla.

Hongan kausi jatkuu jo tiistaina. Silloin vastassa on Suomen Cupin ottelussa PK-35 Vantaa. Kamppailu käynnistyy Myyrmäen Stadionilla kello 18.00.

• FC Honka Naiset