Honka-leirissä tyytyväisiä kauden avaukseen

• Jalkapallosarjat

Honka avasi kautensa Naisten Liigassa vierasottelulla KuPS:aa vastaan. Ottelu oli tasainen ja ratkesi vasta viimeisen kymmenen peliminuutin aikana. Riikka Hannulan maalin myötä Honka nappasi lopulta täyden pistepotin mukaansa Espooseen.

– KuPS tarjosi meille tänään kyllä todella kovan vastuksen. Molemmilla joukkueilla oli älytön tsemppi päällä. Ei oikein parempaa kauden avausta voisi ollakaan, saatiin kovatasoinen peli heti alkuun, kommentoi maalintekijä Hannula ottelun jälkeen espoolaisten sivuilla.

Myös Hongan päävalmentaja Rosa Lappi-Seppälä antoi tunnustusta vastustajalle.

– Emme odottaneetkaan helppoa peliä. Hatunnosto KuPS:lle, heiltä löytyi hyvää taisteluidentiteettiä. Tätä me odotimmekin ja toki tiesimme, että joudumme tekemään täyden päivätyön. Omassa pelissämme emme päässet aivan siihen tempoon, mitä meillä oli esimerkiksi Åland Unitedia vastaan. Pelissä näkyi kuitenkin paljon hyviä asioita, joihin olemme keskittyneet. Kyllä me tämän voiton ansaitsimme.

Kehuja valmennukselta sai koko joukkue, mutta erityisesti toisena topparina pelannut Elli Pikkujämsä.

– Elli pelasi todella vahvasti. Hän toi kokonaisvaltaisella pelaamisellaan johtajuutta puolustuslinjaan ja käynnisti myös hyvin pelinrakentelua.

Huomionarvoista ottelussa oli myös se, että Hongalta kentällä nähtiin neljä Naisten Liigassa debyyttinsä tehnyttä pelaajaa. Ensimmäistä kertaa liigassa pelasivat avauskokoonpanossa olleet Aino Vuorinen, Inka Kaivola ja Nana Yang, sekä vaihdosta kentälle tullut Iida Pesonen.

• FC Honka Naiset