Honka-leirissä löydettiin positiivisia asioita tappiosta huolimatta

• Jalkapallosarjat

Naisten Liigan kaksi kärkijoukkuetta, kolmella voitolla kautensa aloittaneet Honka ja HJK kohtasivat lauantaina Tapiolan urheilupuistossa. Jännittävä ja tasainen ottelu ratkesi vasta aivan loppuhetkillä. HJK vei lopulta 3-2-voiton lisäajan voittomaalilla.

Honka jatkaa tappiosta huolimatta Naisten Liigan toisella sijalla neljän pelatun ottelun jälkeen. Eroa kärkipaikalla olevaan HJK:hon on nyt kolme pistettä. Kolmantena on yhden ottelun vähemmän pelannut Åland United, joka on Honkaa perässä neljän pisteen verran.

Hongan kapteeni, ja keltamustien ottelun avausmaalin iskenyt Milla Punsar oli tappiosta huolimatta moniin asioihin tyytyväinen Hongan peliesityksessä.

– Tappio tietysti harmittaa aina, erityisen paljon silloin, kun voittomaali tulee viimeisillä minuuteilla. Onnistuimme kuitenkin tulemaan kahdesti tasoihin, mistä olen ylpeä. Tänään se ei valitettavasti riittänyt pisteisiin. Onnistuimme toteuttamaan harjoittelemiamme taktisia asioita, mutta aina toki löytyy parannettavaakin, Punsar kommentoi espoolaisten sivuilla.

Myös Hongan päävalmentaja Rosa Lappi-Seppälä kehui joukkueensa asennetta.

– Totta kai ottaa aina koville hävitä lisäajalla. Toisaalta olen joukkueesta todella ylpeä. Olimme rohkeita ja onnistuimme suurilta osin ottelusuunnitelmassamme. Joukkueen venymiskyvystä kertoo tosiaan myös se, että tulimme kahdesti tasoihin. Edellinen TiPS-ottelu oli voitosta huolimatta melko sekavaa peliä, tässä ottelussa esitys oli meiltä oikein tasapainoinen, Lappi-Seppälä sanoi.

– Täytyy muistaa, että HJK on yksi liigan ennakkosuosikeista. Pieni marginaali kertoo siitä, että olemme varmasti oikealla tiellä ja voimme päästä tässä sarjassa vaikka kuinka pitkälle. Nyt analysoimme tämän pelin ja jatkamme kohti ensi viikkoa, hän päätti.

Hongan kausi jatkuu viikon päästä sunnuntaina 28.4. vierasottelulla Tampereella. Ilves-Honka pelataan Ratinan Stadionilla kello 15.00 alkaen. Kotikentälleen Honka palaa 4.5. Silloin vieraaksi saapuu sarjanousija IK Myran. Ottelu käynnistyy kello 16.00 ja siihen on tuttuun tapaan vapaa pääsy.

• FC Honka Naiset