Honka hakee kolmatta peräkkäistä voittoa

• Jalkapallosarjat

Tiistaina komean kirin päätteeksi HJK:n kaataneen Hongan Suomen Cup jatkuu jo lauantaina 23.2., kun IFK Mariehamn saapuu vieraaksi Esport Arenalle. Ottelu alkaa kello 14.00.

Hongan taival tämän vuoden Suomen Cupissa alkoi 0-1 tappiolla FC Lahdelle, mutta sen jälkeen keltamustat ovat olleet iskussa. HIFK kaatui 2-1 ja viimeisimpänä HJK 3-2. Kuuden kerätyn pisteen myötä Honka lähtee lauantain otteluun lohkon toiselta sijalta.

Puolustaja Henri Aalto löysi tiistain HJK-voitosta myös taktisia huomioita, mutta korosti erityisesti sitä, kuinka voitto nosti joukkueen jo ennestään korkealla ollutta itseluottamusta.

- Prässäsimme ajoittain kohtuu hyvin ja saimme riistoista muutaman tilanteen. Olisimme voineet olla tässä vieläkin tehokkaampia. Etenkin hitaissa hyökkäyksissä jäi parannettavaa. Vaikean ottelun kääntäminen voitoksi oli kuitenkin symbolisesti ja konkreettisesti meille äärimmäisen arvokasta, Aalto miettii espoolaisten sivuilla.

Huomionarvoista kolmessa ensimmäisessä Cup-ottelussa on ollut myös Hongan nuorten, lupaavien pelaajien saama vastuu. Jokaisessa ottelussa avauskokoonpanossa ollut Arlind Sejdiu upotti HIFK:n kahdella maalillaan. Lisäksi Doni Arifi, Martin Salin, Joona Rahikka, sekä Robbie Azodo ovat esittäneet vakuuttavia otteita tultuaan vaihdosta kentälle.

Vaikean viime kauden päätteeksi lopulta kymmenenneksi sijoittunut IFK Mariehamn on hankkinut talven aikana useita vahvistuksia. Kovin nimi lienee Suomen paidassa 37 A-maaottelua pelannut Daniel Sjölund.

Maarianhaminalaiset ovat lauantain otteluun lähtiessä lohkossa neljäntenä. Joukkue hävisi avausottelunsa FC Interille 2-1. Sen jälkeen he ovat pelanneet tasan 2-2 HJK:n kanssa, sekä voittaneet lohkokärki FC Lahden numeroin 1-0.

Hongassa huomisen vastustajan vaarallisuus on hyvin tiedossa.

-IFK on vuodenaikaan nähden tasapainoinen ja valmis ryhmä. Heillä on nopeita ja taitavia yksilöitä ylhäällä, sekä muutama mielenkiintoinen uusi puolustaja. He iskevät vaarallisesti vastaan, joten meidän on tärkeää säilyttää kenttätasapaino hyökätessä, Aalto analysoi.

Hongalta sivussa ottelusta ovat varmasti Jonas Levänen, sekä Saku Heiskanen. Mikko Sumusalon, Joel Perovuon, sekä Demba Savagen pelaaminen on vielä epävarmaa.

• FC Honka Miehet