Hongan Miettunen tyytyväinen venymiseen

• Jalkapallosarjat

Honka nappasi runkosarjan viimeisestä kotiottelustaan täyden pistepotin, kun TPS kaatui Anni Miettusen maalilla 1-0.

Honka loi ensimmäisen paikan jo toisella peliminuutilla. Siiri Välimaa torjui kuitenkin Dana Leskisen laukauksen. Viitisen minuuttia myöhemmin oli Wilma Spetsin vuoro kokeilla, mutta Välimaa piti maalinsa toistaiseksi puhtaana.

Kauaa ei avausmaalia enää kuitenkaan jouduttu odottamaan. Anni Miettunen sai pallon maalin edessä, ohitti upeasti Välimaan ja viimeisteli tyhjänä ammottaneeseen TPS-verkkoon. Honka siirtyi näin 1-0 johtoon.

Honka loi jakson kuluessa tilanteita, mutta ne päättyivät joko paitsioon tai Välimaan torjuntoihin. Viisi minuuttia ennen taukoa Julia Sainion keskitys jäi pomppimaan Honka-maalille, mutta lopulta keltamustien puolustus pelasti tilanteen lähes maaliviivalta.

Lisämaaleja ei avausnelivitosella nähty, ja tauolle siirryttiin Hongan maalin johdossa.

Honka suoritti tauolla vaihdon, kun kovan tällin avausjaksolla saanut Nuora tuli vaihtoon, ja maalinsuulle asettui Milla-Maj Majasaari. Toisella jaksolla paikkoja siunaantui molemmille joukkueille. Vahvan ottelun pelannut Miettunen haki toista osumaa, mutta kuti meni maalin ohitse. Elli Pikkujämsän vapaapotku oli kova, mutta suuntautui liiaksi keskelle TPS-maalia.

Vieraat kävivät lähimpänä tasoitusta 72. minuutilla, mutta pallo meni kulmapotkun jälkitilanteesta lopulta ohi Honka-maalin. TPS sai viimeisen vartin aikana painettua peliä Hongan päätyyn, mutta huippupaikat jäivät vähiin. Majasaari poimi varmasti turkulaisten kaukolaukaukset sekä keskityspallot.

Enempää osumia ottelussa ei nähty, joten Honka piti kaikki kolme pistettä Espoossa.

- Tuloskin kertoo, että peli oli tasainen. Teimme joukkueena täyden työn kolmen pisteen eteen. TPS haastoi meidät vahvasti etenkin toisella jaksolla. Pelillisesti tasomme laski ehkä ensimmäisestä jaksosta liikaa, joten osaltaan päästimme heidät itse peliin mukaan. Joukkueelta kuitenkin jälleen loistava venyminen voiton eteen. Ensi viikolla meidän täytyy ratkaista, miten pystymme hoitamaan koko 90 minuuttia laadukkaasti viimeisessä runkosarjan ottelussa Jyväskylässä, kommentoi ottelun sankari, viimeiseen viiteen otteluun neljä maalia iskenyt Anni Miettunen espoolaisten sivuilla.

• FC Honka Naiset