HJK:n Rantanen kehui omiensa esitystä

• Jalkapallosarjat

HJK jatkoi vahvaa menoaan kaatamalla Ilveksen kotikentällään 5-1.

Ilves-ottelu oli alusta lähtien Klubin kontrollissa. Kotijoukkueella oli ensimmäinen maalintekopaikka ennen kuin vierailijat olivat edes ehtineet koskea palloon. HJK:n pelaamisessa oli jälleen kaivattua rytmiä: joukkue täytti kentän hyvin hyödyksi hyökätessään ja löysi haluamansa tilat vastustajan ryhmityksestä.

Jos JyPK-ottelussa hyvistä paikoista huolimatta palloa ei saatu maaliin, niin lauantaina HJK onnistui viimeistelyssä hyvällä prosentilla. Klubin maalikarkelot alkoivat ottelun 18. minuutilla, kun Essi Sainio syötti boksiin Ashley Riefnerille, joka tykitti pallon ohi Ilves-vahti Kiira Kaivolan. Ottelun kenties hienoin maali nähtiin 53. minuutilla, kun Jutta Rantala nosti boksin rajalla roikkupallon Ilves-puolustuksen yli. Pelaajien taakse liikkunut Linda Ruutu otti pelivälineen rinnalla haltuun ja sijoitti pallon hallitusti maaliin.

HJK varmisti voiton myötä runkosarjan piikkipaikan, joten päävalmentaja Joonas Rantanen oli ottelun jälkeen syystäkin tyytyväinen.

– Kaikin puolin todella hyvä peli meiltä. Dominoimme ottelua ajoittain aivan suvereenisti ja olisimme voineet tehdä tuplalukemat. Viime viikon lauantai oli meille ehkä pieni oppitunti siitä, että emme voi antaa tuumaakaan periksi ja tänään se pieni ärtymys näkyi varmasti myös kentällä. Tästä on hyvä jatkaa TPS-otteluun, päättää Rantanen.

• HJK naiset