HJK:n Kunnas lähtee hyvältä pohjalta rakentamaan joukkuetta

• Jalkapallosarjat

Viimeiset kaksi vuotta HJK:ssa tyttöjen talenttivalmentajana sekä eri ikäluokkien maajoukkuevalmentajana työskennellyt Jonne Kunnas nimettiin viime kauden lopulla HJK:n uudeksi päävalmentajaksi. Kunnas lähtee hyvillä mielin puolustamaan mestaruutta.

– Työskentelen nyt päätoimisena, joka tuo lisää aikaresurssia pelaajien sekä koko joukkueen käyttöön. Tärkein tehtäväni on tuoda pelaajille lisäarvoa erilaisten toimintojen kautta sekä tukea koko joukkueen kehittymistä. Olen ollut joukkueen mukana jo pari vuotta ja isossa kuvassa olemme hyvällä tiellä. Ajattelen jalkapallosta aika pitkälti samalla tavalla kuin Joonas Rantanen, joten meillä on hyvä pohja, johon pääsee rakentamaan.

Ennen HJK:ta Kunnas työskenteli VJS:ssa ja TiPS:ssä erilaisissa valmennus- sekä seuratehtävissä. Hänelle on tärkeää heittäytyä, antaa kaikkensa jalkapallolle sekä tehdä töitä.

– Haluan, että tuo kaikki näkyy myös joukkueesta kun pelaamme. Edellisellä kaudella tuli Suomen mestaruus, joten totta kai se tuo omat paineensa hypätä joukkueen päävalmentajaksi sen jälkeen. Minulla on kuitenkin luottavainen olo, siihen missä kohtaa joukkueen rakennusprosessi on menossa ja miten hyvä taustatiimi ollaan saatu kasaan. Odotan jo innolla, että päästään tositoimiin.

• HJK naiset