HJK:n kärsivällisyys palkittiin

• Jalkapallosarjat

HJK haki Kuopiosta kauden kolmannen voittonsa. Kotijoukkue Pallokissat taipui ottelun loppuhetkillä Leila Haapean viimeistellessä kauden avausosumansa 89. minuutilla.

- Meillä oli vastassa 5-4-1-ryhmityksessä puolustanut Pallokissat, joka luovutti pallonhallinnan meille. Olen todella tyytyväinen siihen, miten kärsivällisesti jaksoimme pelata ja rakensimme rauhassa hyökkäyksiä. Selustassa oli tilaa, ja pääsimmekin sinne niin, että loimme 5-6 huippupaikkaa, HJK:n päävalmentaja Joonas Rantanen kertoi seuran sivuilla.

- Ainahan sitä toivoisi johtomaalin tulevan aiemmin. Toisaalta olen tyytyväinen miten kurinalaisesti ja nöyrästi teimme töitä tuloksen eteen. Pelitilannemaalinpaikkojen lisäksi ansaitsimme ison määrä erikoistilanteita, vaparaita ja kulmia, mikä kertoo pelin luonteesta.

Voitto ja pisteet olivat ehdottomasti ansaitut.

Rantanen kiitteli myös joukkueensa puolustamista.

- Puolustimme hyvin taas kerran. Puolustuslinja hoiti hommansa laadukkaasti, mitä täydensi koko joukkueen sitoutuminen puolustamiseen. Joukkue toimi, kuten peli vaati.

Päävalmentaja kiitteli myös vaihdosta sisään tulleiden Emilia Ukkosen, Leila Haapean ja Annika Huhdan panosta. Haapea viimeisteli ottelun voittomaalin.

- Jos kehitettävää miettii, niin ajoittain riistojen jälkeen meidän tulisi pystyä vaihtamaan painopistettä nopeammin. Etenkin matalalla puolustavia joukkueita vastaan tila on usein painottomalla puolella. Meidän tulee hyödyntää vastustajan epäorganisoidut hetket tehokkaammin, Rantanen pohti ja jatkoi.

- Kahdessa edellisessä ottelussa emme ole pystyneet ehjään kokonaisuuteen. Tänään se kuitenkin tuli ja pelasimme ehyen 90-minuuttisen. Olimme läpi ottelun kontrolloiva joukkue ja pysyimme pelisuunnitelmassa.

• HJK naiset