HJK voitti RoPS:n 3-0 kurinpitopäätöksellä

• Jalkapallosarjat

Suomen Palloliiton kurinpito on käsitellyt 26.10.2014 pelatun Veikkausliigaottelun HJK-RoPS pelioikeudettoman pelaajan peluuttamisen osalta.

Taustaa
    Kyseisessä ottelussa RoPS on peluuttanut pelaajaa Mika Mäkitalo, vaikka hänen olisi pitänyt olla pelikiellossa. Mäkitalo sai edellisessä ottelussa kauden kahdeksannen varoituksen, joka Varoitukset ja kentältäpoistot-säännöstön A.3-kohdan mukaan aiheuttaa automaattisesti yhden ottelun pelikiellon. Saman säännöstön J.1-kohdan mukaan seurojen tulee kirjata ja valvoa pelaajiensa varoitukset ja pelikiellot. Varoitukset ovat myös julkisesti nähtävissä Palloverkossa pelaaja- ja ottelukohtaisesti.

Kilpailumääräysten 24 §:n 1-kohdan mukaan pelaaja on pelioikeudeton, mikäli hän on pelikiellossa.

Kilpailumääräysten 24 §:n 2-kohdan mukaan, jos joukkue on peluuttanut pelioikeudetonta pelaajaa, joukkue voidaan tuomita hävinneeksi. Saman pykälän 4-kohdan mukaan kilpailun järjestäjän on annettava päätös asiasta kahden viikon kuluessa ottelun pelaamisesta, joten tämä päätös tehdään määräajassa.

Päätös
    26.10.2014 pelatun Veikkausliigan ottelun HJK-RoPS lopputulos muutetaan RoPSin häviöksi 0–3 Kilpailumääräysten 24 §:n 2-kohdan mukaisesti.

Valitusosoitus
    Tästä päätöksestä voi valittaa seitsemän vuorokauden kuluessa sen tiedoksisaannista liiton vastalauselautakunnalle.