14.7.2019 klo 22.32

HJK ja Honka iskevät yhteen kärkiottelussa

Vuodesta 2003 asti kentällä vääntäneet HJK ja FC Honka kohtaavat maanantaina Naisten Liigan kärkikamppailussa.

Joukkueet ovat kohdanneet naisten korkeimmalla pääsarjatasolla yhteensä 38 kertaa ja pääkaupunkiseudun valtiattaruudesta on käyty tasaista taistelua läpi vuosien. Voittamalla maanantain ottelun HJK pystyy kaventamaan voitot 14-15 sekä kasvattamaan eroa seuraaviin joukkueisiin entisestään. Honka on hävinnyt tällä kaudella ainoastaan Klubille, mutta tämän lisäksi tasapelejä on kertynyt neljä.

Joukkueiden edellinen kohtaaminen päättyi Klubin hyväksi 2-3 Essi Sainion ja Jutta Rantalan maaleilla. Honkaa vastaan pelattu peli oli hyvätasoinen ja samaa odotetaan myös tulevasta ottelusta. Hongan kokoonpanoon on kevään aikana liittynyt Tia Painilainen. HJK pääsee otteluun parhaalla kokoonpanolla, ainoastaan Emilia Ukkonen on poissa vahvuudesta uuden TPS-lainapestin myötä.

Maanantain ottelussa on taas kolme tärkeää pistettä jaossa ja HJK pääsee pitkästä aikaa taas pelaamaan kotiyleisön eteen. IK Myran pelistä on parannettava omaa pallollista pelaamista viimeisellä kolmanneksella sekä oltava erittäin tarkkana Hongan vastahyökkäysten kanssa.

Viiden ottelun kuntopuntarissa Honka on kolmantena HJK:n ja KuPS:n perässä. Saldona on kolmen tasapelin ja kahden voiton myötä yhdeksän pistettä. Joukkueen paras maalintekijä on viidesti osunut Riikka Hannula. Viime kierroksella Honka pelasi kotonaan 1-1 tasapelin TiPS:n kanssa. Tilastojen valossa Hongan pelin vahvin osa-alue on ollut puolustus, sillä kahdeksalla maalilla keltamustat ovat koko sarjan vähiten maaleja päästänyt joukkue.

Puolustaja Nana Yang odottaa kärkikamppailua innolla.

- HJK:lla on ollut todella hyvä kausi tähän mennessä, siinä mielessä on toki hieman jännittävää lähteä haastamaan heitä heidän kotikentällään. Ottelu on kuitenkin kärkikamppailu, sillä olemme sarjassa toisena. Tulossa on varmasti siis todella hyvä ottelu, joten kaikkien kannattaa tulla katsomaan sitä, ja kannustamaan meitä, Yang miettii seuran sivuilla.

Yang on HJK:n kovasta saldosta huolimatta luottavainen Hongan mahdollisuuksiin.

- Olemme treenanneet hyvin ennen TiPS-ottelua ja sen jälkeen. Harjoituksissa on ollut hyvä meininki päällä ja olemme täysin valmiita hakemaan HJK:lta kolme pistettä, hän päättää.