”On hienoa, että turnaus pystytään nyt järjestämään” - Huuhkajaturnauksen pelaajat valittu

• Maajoukkueet

Vuoden 2020 Huuhkajaturnaus järjestetään Eerikkilässä 6.–9.8. Turnauksen pelaajat on nyt nimetty.

12 joukkueellista 06-ikäluokan pelaajia esittelee taitojaan ja kamppailee turnausvoitosta 6.–9.8. Eerikkilässä järjestettävässä Huuhkajaturnauksessa.  U15-poikien maajoukkueen päävalmentaja Kai Nyyssönen on tyytyväinen, että turnaus pystytään järjestämään poikkeuksellisena vuotena.

- Olihan tämä kevät vähän erilainen. Otteluihin ja toimintaan tuli selkeä katko, mutta on hienoa, että turnaus pystytään nyt järjestämään täällä Eerikkilässä. Turnaus oli alun perin tarkoitus järjestää kesäkuussa, mutta nyt päästään kuitenkin pelaamaan ennen koulujen alkua.

Turnauksen joukkueet on nimetty tänä vuonna Huuhkaja-pelaajien mukaan. Mukana on Team Pohjanpalo, Team Hradecky, Team Pukki, Team Lod, Team Uronen, Team Soiri, Team Arajuuri, Team Kamara, Team Karjalainen, Team Sparv, Team Toivio ja Team Raitala. Katso joukkueet täältä >>

Joukkueet on jaettu alueellisesti, ja jokaisen joukkueen nimikkopelaaja on ponnistanut maailmalle juuri kyseiseltä alueelta.

- Kisoihin päästiin ja Huuhkajat ovat tehneet hienoa työtä. Maajoukkuepelaajat ovat lähtöisin monilta alueilta, ja halusimme tuoda sitä esiin. Kaikki 12 joukkuetta pystyvät pelaamaan voitosta. Yritimme luoda mahdollisimman tasaiset ryhmät, kertoo Nyyssönen.

Koronavirustilanteen aiheuttama tauko toiminnassa vaikeutti myös pelaajatarkkailua. Aluevalmentajilla on riittänyt töitä pelaajatarkkailun kanssa toiminnan uudelleenkäynnistymisen jälkeen.

- Aluevalmentajamme ovat tehneet kovan työn joukkueiden rakentamisessa. He ovat työstäneet kovasti kokoonpanoja tässä viimeisen kuukauden aikana. He ovat olleet yhteydessä seuroihin ja nähneet paljon pelejä. Hyvällä yhteistyöllä seurojen ja aluevaikuttajien kanssa on saatu työstettyä pelaajalistat valmiiksi. Aluevalmentajat ovat selviytyneet todella hyvin, Nyyssönen avaa.

Turnauksessa noudatetaan Palloliiton ohjeistusta jalkapalloturnausten toteuttamiseen sekä valtioneuvoston, aluehallintoviraston ja THL:n ohjeistuksia. Turnauksen koronaohjeistus on luettavissa täältä >>

Vanhempien, pelaajien valmentajien ja läheisten toivotaan seuraavan turnausta etänä. Vanhemmille toimitetaan linkki, jonka kautta tallenteet kaikista otteluista ovat katsottavissa.  Sunnuntaina 9.8. pelattava finaali striimataan suorana lähetyksenä Palloliiton kotisivuilla.

- Tiedämme, että vanhemmille ja pelaajien valmentajille olisi tärkeä olla paikalla Eerikkilässä, mutta toivomme, että he eivät tulisi paikan päälle vallitsevan tilanteen takia. Toivomme, että he seuraavat otteluita ja turnausta kotoa käsin, Nyyssönen sanoo.

Pelaajatarkkailun lisäksi turnauksessa keskitytään erilaisiin koulutuksiin.  Kymmenet joukkuevalmentajat, maalivahtivalmentajat ja videoanalyytikot ja erotuomarit saavat turnauksessa koulutusta. Tänä vuonna mukana on myös poikkeuksellisesti UEFA A -kurssi, jonka kesälle suunniteltu koulutustapahtuma peruuntui epidemian takia.

Iso määrä koulutettavia takaa pelaajille laadukkaat tukijoukot. Jokaisen joukkueen valmennustiimiin kuuluu 2 valmentajaa, aluevalmentaja, huoltaja, valmentajatutor, MV-valmentaja, MV-kouluttaja, UEFA A-kurssin kouluttaja ja videoanalyytikko. Valmennustiimeissä tehdään yhteistyötä ja kehitytään yhdessä.

- Meillä on täällä iso määrä ihmisiä auttamassa poikia. Tiimityö on se sana. Pelaajat saavat huomiota, mutta myös valmentajat saavat paljon tästä itselleen. Valmentajat saavat virikkeitä ja pelaajat saavat tukea.

- Haluan kiittää kaikkia tahoja kovasta työstä turnauksen eteen. Tässäkin tiimityö on mahdollistanut sen, että turnaus pystytään järjestämään tällaisessa tilanteessa, Nyyssönen päättää.

Vuoden 2020 Huuhkajaturnaus pyörähtää käyntiin torstaina 6.8. ja päättyy sunnuntaina 9.8. Lisätietoja Huuhkajaturnauksesta >>

• P2006