Helmarit B-lohkoon EM-kisoissa – Vastassa Saksa, Espanja ja Tanska

• Maajoukkueet

Suomen naisten A-maajoukkue arvottiin torstai-iltana Manchesterissa EM-lopputurnauslohkoon B. Suomen turnaus käynnistyy 8.7.2022 ottelulla Espanjaa vastaan.

Helmarit kohtaa ensi kesän EM-lopputurnauksen lohkovaiheessa Saksan, Espanjan ja Tanskan.

Suomen päävalmentaja Anna Signeulin ensireaktio oli, että kyseessä on vaikea lohko, mutta hän näkee siinä myös positiivisia puolia.

- Toisaalta lohko on myös jännittävä. Siinä kaikki joukkueet voivat voittaa kaikki. Kolmoskorin Tanskakin oli viimeksi EM-finaalissa. Tasaisuus avaa mahdollisuudet myös meille. Kaikkia otteluita ei välttämättä tarvitse voittaa, sillä yksi tai kaksi onnistunutta ottelua voivat riittää jo pitkälle, Signeul pohtii.

- On mahtavaa jo pelkästään päästä kisoihin, ja uskon, että kisoista tulee hauska ja fantastinen kokemus.

B-lohko pelataan Lontoossa Brentford Community Stadiumilla ja Milton Keynesissä Stadium MK:lla. Suomi pelaa kaikki kolme lohkovaiheen otteluaan Milton Keynesissä.

- Molemmat stadionit ovat mahtavia, ja Milton Keynesiin on Lontoosta vain tunnin matka. Se vähentää matkustusta paitsi joukkueelta, myös faneilta. Luulen, että kaikilta lohkomme joukkueilta tulee paljon yleisöä paikan päälle ja tulee hieno tunnelma, Signeul kommentoi.

Paikalla oli myös Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti. Hänen mielestään hienosti järjestetty arvontatilaisuus on merkki naisten jalkapallon arvostuksen kasvamisesta.

- Tilaisuus oli täysin verrattavissa miesten jalkapallon arvontatilaisuuteen. Se kertoo, että naisten jalkapallo on UEFA:lle todella tärkeä asia, Lahti iloitsee.

- Lohko on haastava, siinä on kovia joukkueita. Mutta Suomen lähtökohta on lähteä haastamaan jokaista joukkuetta, Lahti summaa.

Helmareiden otteluohjelma EM-kisojen lohkovaiheessa:

8.7.2022 klo 19:00 Espanja - Suomi, Milton Keynes
12.7.2022 klo 19:00 Tanska - Suomi, Milton Keynes
16.7.2022 klo 22:00 Suomi - Saksa, Milton Keynes
*Ajat Suomen aikaa

Arvonnan tulokset >>
Suomalaisille suunnattu lipunmyynti käynnistyy ensi viikolla >>

• Helmarit