Helmareiden, Pikkuhuuhkajien ja miesten futsalmaajoukkueen arvokisakarsinnat näkyvät Ylen kanavilla

• Maajoukkueet

Palloliitto ja Yle ovat solmineet laajan monivuotisen sopimuksen Suomen naisten maajoukkueen, miesten alle 21-vuotiaiden maajoukkueen sekä miesten futsalmaajoukkueen arvokisakarsinnoista.

Helmareiden osalta sopimukseen kuuluvat vuoden 2023 MM-kisojen ja vuoden 2025 EM-kisojen karsintaottelut.

Lisäksi Palloliitto ja Yle sopivat Pikkuhuuhkajien arvokisakarsintojen kotiotteluiden oikeuksista EM-kisoihin 2023 ja 2025 sekä miesten futsalmaajoukkueen EM-kisojen 2022 ja MM-kisojen 2024 karsintaotteluiden oikeuksista.

– Jalkapallon ja futsalin osalta olemme tyytyväisiä, että saamme tarjota mahdollisimman suurelle yleisölle päämaajoukkueidemme esityksiä. Ylen tavoittavuus takaa, että maajoukkueet näkyvät koko kansalle laajasti eri kanavissa, mikä osaltaan tukee lajiemme positiivista kehitystä tulevina vuosina, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis iloitsee.

–  Haluamme tarjota suomalaisille merkityksellisiä kokemuksia ja elämyksiä. Helmarit ovat ilmiö, johon uskomme ja jonka tarinaa haluamme kertoa jatkossakin. Futsal-maajoukkue herätti laajemman mielenkiinnon MM-karsinnoissa ja Pikkuhuuhkajista on suora yhteys Huuhkajiin, jotka palaavat Ylelle ensi vuonna, Ylen urheilun esitysoikeuksien päällikkö Riku Saaranluoma sanoo.

Yle hankki viime vuonna Euroopan jalkapalloliitolta Uefalta oikeudet myös Huuhkajien otteluihin vuosille 2022-2028. Miesten arvokisoista Ylen kanavilla näkyvät EM-kisat 2021, 2024 ja 2028 sekä MM-kisat 2022 ja 2026. Naisten arvokisoista Yle näyttää vuoden 2022 EM-kisat ja niiden pian päättyvät karsinnat sekä vuoden 2023 MM-kisat.

• Helmarit
  • Pikkuhuuhkajat