Haka ja TPS ottavat yhteen kenraaliharjoituksessa

• Jalkapallosarjat

FC Haka pelaa lauantaina 20. huhtikuuta kevään viimeisen harjoitusottelunsa, kun TPS saapuu Tehtaan kentälle. Ottelu alkaa kello 15.

Viime kaudella joukkueet eivät kohdanneet, kun TPS pelasi Veikkausliigaa. Turkulaisten kohtaloksi tuli tippuminen liigakarsinnoissa KPV:ta vastaan.

– Tämä ottelu on meille oikein hyvä mittari näin kauden alla. Kun vastassa on saman sarjatason joukkue, niin aika hyvin nähdään se, missä nyt mennään, Hakan päävalmentaja Teemu Tainio toteaa Hakan sivuilla.

Tainion mukaan katse on kuitenkin omassa tekemisessä, ei vastustajan tarkkailemisessa.

– Keskitymme vain sen oman pelaamisemme parantamiseen, Tainio huomauttaa

Aivan parhaalla miehistöllään Haka ei TPS:n kimppuun pääse.

– Jonkin verran on poissaoloja ja kysymysmerkkejä. Mitään riskejä emme näin kauden kynnyksellä ota, Tainio painottaa.

TPS:n pre season on sujunut melko vaihtelevissa merkeissä. Suomen Cup alkoi kahdella voitolla, mutta päättyi vastaavasti kahdella tappiolla. TPS:n kohtalona oli alkulohkoon jääminen. Suomen Cupin jälkeen kaksi seuraavaa treenimatsia olivat myös tappiollisia. TPS käänsi neljän matsin tappioputken voittamalla maaliskuun puolessa välissä SJK:n Kupittaalla 1-0 juuri ennen Espanjan leiriään. Voittoputki napsahti päälle, kun seuraavaksi kaatuivat niin Ykköseen valmistautuva KTP kuin Kakkoseen noussut Pallo-Iirot.

TPS:n joukkue on Ykkösen kauden 2019 osalta paketissa. Sopimuspelaajia on peräti 26 kappaletta. Uusi päävalmentaja Tommi Pikkarainen pääseekin operoimaan poikkeuksellisen laajan pelaajapakan kanssa. Samaan hengenvetoon pitää kuitenkin muistuttaa, että aika moni pelaaja on vielä keskenkuntoinen sarja-avauksen aikaan. Matej ja Tomas Hradeckya, Mika Mäkitaloa, Jani Virtasta tai Jessy Landoa ei varmaankaan nähdä avauskokoonpanossa sarja-avauksessa 27.4. pelattavassa MYPA-ottelussa.

• FC Haka
  • TPS Miehet