Hae mukaan uusien erotuomareiden peruskoulutuksiin Läntiselle alueelle

Tule mukaan jalkapalloerotuomaritoimintaan Palloliiton Läntiselle alueelle!

Suomen Palloliiton Läntisellä alueella järjestetään  aikana varsin kattavasti uusien jalkapalloerotuomareiden peruskoulutuksia niin suomen- kuin ruotsinkielellä. Koulutuksia järjestetään niin arki-iltaisin, viikonloppuisin kuin näiden yhdistelminä. Erotuomarin ura alkaa peruskoulutuksesta. Koulutus johdattaa osallistujat jalkapallon sääntöihin, jotka ovat yksinkertaisia, mutta samalla monimuotoisia - kuten itse pelikin. Koulutuksessa opetellaan säännöt, niiden tulkintaa sekä yleisesti erotuomarina toimimisen perusasioita. Lisäksi järjestetään kenttäkoulutus, jossa toimintaa harjoitellaan käytännössä. Myöhemmin koulutuksen jälkeen ovat vuorossa tutustumisottelut, joissa toimitaan erotuomarina oikeissa otteluissa kokeneemman erotuomarin / erotuomaritarkkailijan opastuksella.

Hakeminen koulutuksiin päättyy hyvissä ennen koulutuksia, jonka jälkeen valituille ilmoitetaan valinnoista. Valinnat tehdään, mikäli johonkin koulutukseen on ilmoittautunut enemmän halukkaita mitä yhteen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia. Erotuomaritoiminta sopii hyvin myös pelaamisen yhteyteen ja erotuomarit pystyvät hyvin määrittelemään milloin / minä päivinä ovat vapaina tuomarointeihin.

Jokaisella erotuomarien peruskoulutukseen hakevalla tulee olla:

• Vähintään tyydyttävä suomen kielen tai ruotsin kielen taito (riippuen paikkakunnasta/alueesta, jossa aikoo toimia erotuomarina)
    • Vähintään 15 vuoden ikä kuluvan vuoden aikana eli on syntynyt 31.12.2006 tai sitä aiemmin
    • Mahdollisuus lukea sähköpostia useamman kerran viikossa

Koulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa koko koulutuksen ajan. Tästä ei myönnetä poikkeuksia.

Jalkapalloerotuomarien peruskoulutus on tarkoitettu sellaisille henkilöille, joiden tarkoitus on toimia erotuomareina virallisissa yli 12-vuotiaiden otteluissa Palloliiton Läntisellä alueella. Jokaisen tulee hakea koulutukseen omasta vapaasta tahdostaan. Erotuomaritoiminta edellyttää riittävää fyysistä kuntoa.

Koulutukseen valituilta erotuomareilta laskutetaan erikseen 25 euron hallinnollinen maksu, joka sisältää: koulutuksen, sääntökirjan, keltaisen ja punaisen kortin, pillin ja erotuomarimerkin.

Tervetuloa mukaan erotuomaritoimintaan!

HAKU KOULUTUKSIIN: KOULUTUSKALENTERI

Lisätiedot Läntisen alueen erotuomarikoulutuksista: [email protected] ja [email protected]

• Erotuomarit