Grönt Kort!

En ny fotbollsäsong har startat, snart spelas även matcher i Lekvärlden!

Målet är att i varje match i Lekvärden delas det Gröna korten ut (1 st./lag). Detta gäller även i turneringar som ordnas av föreningarna! Gröna korten kan hämtas eller beställas från distriktskansliet! Spelledare/domare ger det gröna kortet till spelare efter matchen (som får behålla kortet), föreningarna (lagen) ansvarar att det finns tillräckligt många Gröna kort vid matcherna!

Till lagledare; Kom ihåg att meddela spelarens kontaktuppgifter på de som fått det Gröna kortet (via formuläret som finns nedan).

Priser till Gröna kortens mottagare
    Helsingin Sanomat och Finlands bollförbund lottar ut priser bland de spelare som har fått ett grönt kort. Varje månad lottas en Gröna kortspelare som belönas med Finlands landslagströja och Fairplay -halsduk. Dessutom hålls årligen i samband med landslagsmatch ett Junior VIP-evenemang, till vilket inbjudes en del av de spelare som fått det gröna kortet.

Mera information om gröna korten:

Sami Nikkola,
    ungdomschef