Gnistan sai oppia Suomen Cupin karsintalohkosta

• Jalkapallosarjat

Gnistan koki Suomen Cupin viimeisessä lohkovaiheen ottelussa ikävän 2-5 (1-3) -tappion Myllykosken Pallolle.

Gnistanin päävalmentaja Roberto Nuccio ei ollut tyytyväinen omiensa esitykseen MYPA-ottelussa.

- Ottelu alkoi meiltä hyvin ja olimme hyvin mukana ensimmäiset 30 minuuttia. Emme saaneet kuitenkaan puolittaisista tilanteista maaleja tai luotua huippupaikkoja, joten vastustajan iskiessä 0-1-maalin se söi meitä aika paljon henkisesti. Kun ottelussa ei ollut enää jatkoon pääsyn kannalta isompaa panosta, niin muutaman takaiskun jälkeen osalla pelaajistamme painuivat päät. Vaikka tilanne oli tämä, niin tätä ei silti olisi saanut tapahtua, Nuccio mietti.

Nuccion mukaan Suomen Cupin ottelut antoivat kuitenkin hyvää osviittaa siitä mitä tuleman pitää, kun Ykkösen kausi pyörähtää käyntiin.

- Nyt olemme nähneet mitä Ykkösen taso on ja missä menemme tällä hetkellä. Pelaajien pitää oppia taistelemaan jokaisesta pisteestä pelin alusta aivan loppuun saakka. Näistä otteluista on nähnyt, että melkein kaikilla joukkueilla peli ei ole vielä valmista ja samoin kuin joukkueiden rakennus. Sama juttu meillä ja nyt on tärkeää, että laitamme kaiken yrityksen sinne ja nostamme myös meidän päivittäistä tasoa. Tämä on ainoa keino ollaksemme valmiita, kun sarja alkaa huhtikuussa, Nuccio korostaa Gnistanin sivuilla.

Gnistanin Ykkösen sarja-avaus pelataan 19.4. sunnuntaina kello 18:30 Mustapekka Areenalla. Tällöin vastaan asettuu EIF. Gnistan pelaa vielä neljä harjoitusottelua ennen sarjakauden alkua:

Lähde: Gnistanin kotisivut

• Gnistan