Fyysinen valmennus pääteemana naisfutiksen koulutustilaisuudessa

Lähes kahdeksankymmentä osallistujaa kokoontui naisten SM-sarjan ja Ykkösen pelaajille ja valmentajille järjestettyyn koulutustilaisuuteen sunnuntaiaamuna 01.06. ennen naisten maajoukkueen EM-karsinta-avausta.

Tilaisuus oli suunnattu sekä valmentajille että antamaan lisätietoa fyysisestä harjoittelusta ja sen merkityksestä suoraan pelaajille. Koulutustilaisuuden pääteemana oli fyysinen valmennus, jota alusti miesten A-maajoukkueen valmentaja Jari-Pekka Keurulainen. Keurulainen painotti lajianalyysin merkitystä valmennuksen suunnittelussa. Lisäksi hän puhui naisten ja miesten välisistä fyysisitä eroista, esimerkiksi lihasmassasta ja sen lisäämisestä, elastisuudesta sekä liikkuvuudesta. Keurulaisen mukaan naisten ja miesten eroavaisuudet eivät ole valmennuksellisesti kuitenkaan merkittäviä.

Malmin Palloseuran valmentaja Anne Parnila kertoi joukkueen kausisuunnitelman rakentumisesta. Suomen Palloliiton koulutuspäällikkö Janne Lindström pulestaan kertoi ensimmäisen naisten huippupelaajakurssin olevan suunnitteilla 2.-8.11.2003 >> Huippupelaajakurssi on tarkoitettu valmennuksesta kiinnostuneille nykyisille ja jo lopettaneille naisten pääsarjatason pelaajille.

Naisten maajoukkueen päävalmentaja Michael Käld kertoi ottelupäivän aamuna joukkueen ottelutaktiikasta sekä analysoi Sveitsin joukkuetta. Koulutustilaisuus päättyi naisten EM-karsintaotteluun Sveitsiä vastaan Leppävaaran Urheilupuistossa Espoossa. Lue lisää ottelusta >>

Lisätietoja:Elina Savolainen[email protected]